Úroveň vyspělosti využívání sociálních médií se pozná velmi jednoduše. Vždycky se říkalo, že ten, kdo jen sleduje počty svých fanoušků, nemůže využívat plný potenciál sociálních sítí. Tak jsme o počtu fanoušků přestali mluvit, i když se náš vztah k této metrice nezměnil. A ani v tom využívání jsme se daleko neposunuli.
Abychom pochopili, jak moc je náš náhled na marketing na Facebooku pokřivený, musíme udělat malou odbočku. Když Facebook oznámil, že spustí Places, svojí geolokační službu, mnozí předpovídali Foursquare (a všem ostatním) zánik. O to víc, když pak Facebook přidal možnost čeknout se.
O Foursquare jsem se už tenkrát nebál – pyšně totiž hlásili, že jejich hlavní metrikou není check-in. Důležitý byl totiž post-check-in. To, jakou zkušenost si uživatelé z aplikace odnesli, ať už to byla dobrá predikce míst v okolí, nebo zajímavý obsah související s nejbližším okolím (Foursquare se tehdy spojovalo s mediálními doby, které přiřazovali k různým místům například zpravodajství).
Zajímá někoho post-like?
Na Facebooku se většina firem snaží o akvizici fanoušků stále (i když jsou výjimky). Počet fanoušků je důležitý, samozřejmě. Ale zajímat by vás mělo spíš, co s nimi potom. Jakou přidanou hodnotu dává vaše Stránka fanouškům? Exkluzivní sleva pro fanoušků je fajn, ale to pořád jen jednorázový argument pro to stát se fanouškem.
To celé má ještě větší dopad, když usoudíte, že se většina vašich fanoušků k vám na Stránku už nikdy nevrátí.
0 komentářů