Post-Like: Soustředíme se na to podstatné?

27. 6. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Úroveň vyspělosti využívání sociálních médií se pozná velmi jednoduše. Vždycky se říkalo, že ten, kdo jen sleduje počty svých fanoušků, nemůže využívat plný potenciál sociálních sítí. Tak jsme o počtu fanoušků přestali mluvit, i když se náš vztah k této metrice nezměnil. A ani v tom využívání jsme se daleko neposunuli.

img src

Abychom pochopili, jak moc je náš náhled na marketing na Facebooku pokřivený, musíme udělat malou odbočku. Když Facebook oznámil, že spustí Places, svojí geolokační službu, mnozí předpovídali Foursquare (a všem ostatním) zánik. O to víc, když pak Facebook přidal možnost čeknout se.

O Foursquare jsem se už tenkrát nebál – pyšně totiž hlásili, že jejich hlavní metrikou není check-in. Důležitý byl totiž post-check-in. To, jakou zkušenost si uživatelé z aplikace odnesli, ať už to byla dobrá predikce míst v okolí, nebo zajímavý obsah související s nejbližším okolím (Foursquare se tehdy spojovalo s mediálními doby, které přiřazovali k různým místům například zpravodajství).

Zajímá někoho post-like?

Na Facebooku se většina firem snaží o akvizici fanoušků stále (i když jsou výjimky). Počet fanoušků je důležitý, samozřejmě. Ale zajímat by vás mělo spíš, co s nimi potom. Jakou přidanou hodnotu dává vaše Stránka fanouškům? Exkluzivní sleva pro fanoušků je fajn, ale to pořád jen jednorázový argument pro to stát se fanouškem.

To celé má ještě větší dopad, když usoudíte, že se většina vašich fanoušků k vám na Stránku už nikdy nevrátí.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..