5 zpráv, které by vás neměly minout: Červen 2010

9. 7. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Jaký jste měli červen? Pokud byl stejně hektický jako ten můj, podívejte se na asi nejzajímavější události června 2010 – druhé vydání pravidelné rubriky 5 zpráv. Pokud máte nějaké návrhy, jak rubriku vylepšit, můžete se vyjádřit v diskuzi na Facebooku.

1. Mlada Fronta kupuje CPress Media

V minulé “pětce” jsem vás informoval o možném odkupu vydavatelství CPress Media Mladou Frontou (neplést s Mafrou, vydavatelem MF Dnes). Už minulý měsíc bylo vše téměř jisté, nikdo však netušil, kdy se to stane. Nikdo taky netušil, že se vše změní do jednoho týdne. A to včetně stěhování. Co bude s CPress Media? Podepíšou zaměstnanci nové smlouvy, díky kterým získají možnost smířit se s odkupem (=zkušební lhůta)? Dle tiskové zprávy dojde k restrukturalizaci, ale myslím, že už o něm na internetu moc neuslyšíme.

Více o prodeji CPress Media na Lupa.cz: http://www.lupa.cz/clanky/mlada-fronta-kupuje-cpress-media/

2. Woot byl odkoupen Amazonem

Woot je praotcem hromadných nákupů se slevou. Jedna nabídka platná po jeden den. Čím víc lidí, tím větší sleva. První, co mě napadlo v souvislosti s odkupem Wootu, byla otázka: “Jak to sakra do Amazonu nacpou, dyť to celý zabijou.” Do článku o trendech v online nakupování (lupa.cz) jsem o hromadné nákupy zařadil – Amazon odkupem trendovost téhle záležitosti potrvzuje. Woot není českou záležitostí, a proto nám je celkem jedno, kdo ho vlastní. V USA se ale o jeho budou báli. Ve Wootu to vyřešili stylově: rappující opicí, která vše vysvětlí. Díky Toyota rodince a teď i opičce teď zažívá rap comeback – stává se rámcem pro vytvoření hahaha videa.

Více informací na Mashable.com: http://mashable.com/2010/06/30/woot-acquired-by-amazon/

3. Byl spuštěn “nadnakupovač” Zoot

Je čeština natolik pozadu, že si musíme vymýšlet takováto zlváštní slova? No, pro zvláštní platformu. Jsme opět u nakupvání na internetu. Zoot je “obchodním rádcem”, který bude využívat sociální sítě k zasílání cílených nabídek a získávání sociálně hosnotných informací – kdo z mých přátel si co koupil, oblíbil, okomentoval. Když jsem o projektu poprvé slyšel, měl jsem radost. Od spuštění projektu uběhl už měsíc a já pořád nevím, co si o tom myslet. Jasně, sdílení je super. Ale nemělo by se odehrávat spíš přímo na Facebooku?

Více informací na Lupa.cz: http://www.lupa.cz/clanky/najde-zoot-cestu-jak-vydelat/

4. Uděláme Honzovi radost: Odchod Jana Svěráka z ARBOinteractive

Pan Facebook si stihl udělat super-trouper oko ve Strategii a pak tatata pryč. Je jedno, kdo v jeho křesle sedí, každopádně od Arba je to další absolutně nestrategický krok. ARBOinteractive míří do stejných míst jako Media Master (bývalé Arbomédia). Pokud to takhle půjde dál…

Více na pooh.cz: http://www.pooh.cz/pooh/tag.asp?tag=Jan+Sv%ECr%E1k

5. Novinky ze světa LBS

Twitter spustil @Places a integroval je s foursquare a gowallou. Co to znamená? Ke svým tweetům nyní můžete přidat i informaci o tom, kde se nacházíte. To ale neznamená, že teď musíme ke každému tweetu přidávat polohu. Stejně čekování ve foursquare y měla mít tahle informace přidanou hodnotu. Pokud někdo sledujete trh location-based služeb, určitě víte, že se na něj chystá vstoupit Facebook. A čím více se ten vstup blíží, tím více informací prosakuje na povrch. Třeba to, že se nejspíš budeme na Facebooku taky čekovat – prozradila to mobilní aplikace pro iPhone.

O Twitter Places více na Mashable.com: http://mashable.com/2010/06/14/twitter-places/

Více o Facebooku a čekování na Techcrunch: http://techcrunch.com/2010/05/09/facebook-places-check-in/

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..