Je to zvláštní, ale červenec byl prvním měsícem, kdy jsem měl předem jasno, o čem bude aktuální vydání 5zpráv. Červenec nakonec nebyl taková okurka. Událo se toho docela dost:
1. Sklik spouští partnerskou síť, na ostro
Kontextová reklama v Skliku, reklamním systému Seznamu, už nějakou dobu fungovala (= zobrazovala se). Nic proti, ale pár seznamáckých webů kontextovou síť netvoří. Seznam nyní otevřel veřejnosti možnost přidat si reklamu na svůj web, čímž síť výrazně rozšíří. Mezi ryby, které se již chytily, patří weby CET21 (nova.cz, tn.cz) nebo Denik.cz. Pokud vás kontext(ová reklama) zajímá více, přečtěte si ještě článek od Větrovky.
Více na blogu Skliku.
2. Foursquare přidává obsahové vrstvy
Že netušíte, co jsou to obsahové vrstvy? Představte si Foursquare jako platformu, třeba prohlížeč, a vrstvy jsou různé “stránky”, které můžete navštěvovat. Jde o malý svět uvnitř Foursquare. Takto můžete vidět obsah o Huffington Post nebo Independent Film Channel (IFC). Jsou to právě tyto vrstvy, kolem kterých se mohou rozrůst pěkné komunity.
Více na ReadWriteWeb.com
3. ČT vyhlásila tendr na prodej reklamního prostoru
Česká televize vyhlásila tendr a hned se do něj přihlásily dva subjekty – překvapivě aktuální zastupitelství Media Master (dříve ArboMedia) a AtMedia, která momentálně zastupuje většinu kabelových stanic a Óčko. Jako poslední se přihlásila mediální agentura Médea. Mediální agentura?
Pokud vám všechno sedí, pokračujte směrem článek Mediazastupitelství vs. mediální agentura. Mediální agentura nemůže prodávat reklamní čas – je to střet zájmů, který by se ale sakra vyplatil. Médea nakonec z tendru odstoupila.
Více info na Tyden.cz
4. Facebook má 500 milionů uživatelů a spouští Questions
Facebook si 21. července sáhl na půl miliardy uživatelů. Co všechno se počítá jako uživatel, nevím (všechno). Určitě by bylo zajímavé někde vyčíst, kolik z toho tvoří psi. Facebook také ke konci července spustil své Questions, tedy zatím poslední nativní aplikaci, která rozhodně změní část naší práce s touhle sociální sítí. A možná udělá Facebook přehlednějším. Podívejte se na celý článek o Facebook Questions.
Více na blogu Facebooku
5. Twitter testuje fotografie a videa ve streamu
Úspěšnost tweetu byla vždycky o tom, jak poutavě ho napíšete. Je složité napsat tweet dostatečně poutavě – dost často nám stačí představa, že se za zkráceným odkazem nachází video nebo obrázek. Twitter některým uživatelům spustil tzv. Twitter Media, tedy možnost nastavení soukromí týkající se zobrazování videí a fotografií ve streamu Twitteru. Webu Mashable pak informaci o testování multimediálního obsahu potvrdil.
Twitter se tímto krokem podstatně změní. Možnost publikovat multimédia zapíná oči, které doposud zářily jenom pro Facebook a YouTube. Twitter se u nás možná stane přitažlivějším pro běžné uživatele, nejenom pro geeky a média. Co si o přidání multimédií myslíte?
Více na Mashable.com
0 komentářů