Když řeším s klienty reklamu ve výsledcích vyhledávání, setkávám se se špatným užíváním terminologie. Konkrétně jde o pojem SEM, neboli Search Engine Marketing. Možná víte, co ten výraz znamená. Možná přijdete na to, že se mýlíte.

[img src: signaly.cz]

Celou dobu, co dělám v mediální agentuře, mám za to, že SEM je výraz, který v sobě zahrnuje veškerý marketing související s vyhledávačem:

  1. optimalizace pro vyhledávače, tedy SEO (Search Engine Optimization)
  2. reklama ve výsledcích vyhledávání, tedy Paid Search

SEM tedy rozhodně není jen placená reklama ve výsledcích vyhledávání. Slyšel jsem už argument, že se to prostě takto, jak píšu, používá ve světe, kdežto u nás to zlidovělo a SEM = reklama ve výsledcích vyhledávání.

Vzal jsem si tedy jediný zdroj, který je dostupný v obou jazycích, češtině i angličtině:

Anglická Wikipedia: Search engine marketing, or SEM, is a form of Internet marketing that seeks to promote websites by increasing their visibility in search engine result pages (SERPs) through the use of search engine optimization, paid placement, contextual advertising, and paid inclusion.

A česká wikipedie potvrzuje to, co slýchám na trhu.

Česká Wikipedia: SEM je zkratka z anglického Search engine marketing, což znamená marketing ve vyhledávačích. Jedná se o marketingový nástroj, další forma on-line reklamy, zaměřený na propagaci a zvyšování viditelnosti a známosti webu, tedy navyšování návštěvnosti.

Jak se k tomu postaví čeští searchoví specialisté? A co vy? S čím jste se setkali?