Přátelé, jak používáte sociální sítě? (Anketa)

26. 7. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Už před delší dobou jsem připravil anketu, díky které jsem chtěl zjistit, jak moje okolí používá sociální sítě. Cílem bylo zjistit, jak často a co sdílíme, popřípadě proč nesdílíme. Konečně jsem se dostal k jejímu zpracování a nepřišel jsem na nic nečekaného. Ani nevím, jestli je to neúspěch – takhle nereprezentativně ověřená hypotéza.

Celkem “se mi vrátilo” 129 dotazníků, z toho 65% pánů. Nebudu-li řešit způsob šíření dotazníku (primárně přes sociální sítě), silný nepoměr pohlaví dokazuje nereprezentativnost (tedy neodpovídá realitě) ankety. Proto se to taky jmenuje anketa. Chci předejít komentářům, které budou řešit metodiku.

Holky 25-29 z ankety používají sociální sítě nejvíc

Než jsem se pustil do dotazování na konkrétní otázky, přidal jsem jednu filtrační. Sedm lidí tedy z ankety odpadlo hned, protože nepoužívají sociální sítě. Poté jsem se už zaměřil na popis respondentů, kteří sociální sítě používají.

Počet respondentů využívající sociální sítě dle pohlaví a věku
Pro prokliknutí se zobrazí větší velikost obrázku

Co graf říká? Bereme-li v úvahu demografií lidí, kteří se kolem mě pohybují, sedí to. V rámci tohodle souboru je nejvíc uživatelů ve věkové kategorii 25-29 let. Je to taky jediná kategorie, ve které ženy sdílí víc než muži. Že bychom tak rozkryli, kdy mé kamarádky začínají pracovat nebo odchází na mateřskou?

Používáme to každý den, co to je?

Z následujícího grafu je patrné, že většina z respondentů využívá sociální sítě na denní bázi. No, čekali byste to? Zajímavé spíš je, že se mi podařilo zasáhnout 19% lidí, kteří nevyužívají sociální sítě tak často. Víme přece, jak dlouho může viset informace třeba na Twitteru (moc ne).

Jak často využíváte sociální sítě?
Po prokliknutí se zobrazí větší velikost obrázku

Nejméně sdílíme kvízy a ankety, really?

Z další otázky vyplynulo, že 52% procent respondentů sdílí obsah na sociálních sítí často. A jaký, to říká další graf. Je škoda, že se dotazník nedostal dál do hlubin internetu – ty kvízy a ankety a aplikace totiž sdílíme víc než to vychází z grafu. Tahle móda sice upadá, ale schválně – kolik ze svých Facebook “přátel” jste si schovali?

Podezřele málo taky sdílíme video – vliv velkého počtu Twitteristů? Možná

Co konkrétně na sociálních sítích sdílíš?
Po prokliknutí se zobrazí větší velikost obrázku

Zajímavý a zábavný obsah musí být

Co motivuje ke sdílení vás? Respondenti sdílí nejradši informace, které jsou zábavné a zajímavé. Nic překvapivého, ale mohli bychom to společně poslat do tiskových oddělení některých firem (nebo politických stran), které si stále myslí, že jejich tisková zpráva srdce Facebookáře pohladí. Pokud vás zajímá, co se skrývá v kolonce jiná, jde třeba i nekontroverzní érotiku.

Jaký charakter by měla mít informace sdílená na sociálních sítích?
Po prokliknutí se zobrazí větší verze obrázku

Nesdílím, ale ne kvůli soukromí

Poslední sledovanou informací je důvod, proč informace nesdílíme. Na tuhle otázku mohl odpovědět i ten respondent, který tvrdí, že sdílí – trochu si to protiřečí, ale možná si taky někdy, my sdíleči prašiví, říkáme, že bychom neměli tolik sdílet. Podle všeho se ale soukromí moc nebojíme. Může to být ale tím, že jsme skupina lidí, která ví, jak si nastavit omezení zobrazování sdílených obsahů.

Proč obsah na sociálních sítích nesdílíme?

Po prokliknutí se zobrazí větší verze obrázku

Tak jsme si vyzkoušeli, jak se dělá taková anketa bez valného smyslu. Doufám, že jsem vás alespoň nenudil.

Nakonec bych rád poděkoval všem, kteří mi pomohli v šíření dotazníku – dostali jsme se na 129, což předčilo moje očekávání. Přeci jenom je to první podobná anketa.

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..