5 zpráv, které by vás neměly minout: Říjen 2010

7. 11. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Vánoce jsou už v plném proudu. Alespoň z pohledu reklamy a všech komerčních zákoutí velkých obchodních center. Začínají dva měsíce šíleností, které budou možná chudší než obvykle – například v OC Letňany už mají výzdobu a svíčky na umělých stromkách byste těžko spočítali – jenže nesvítí, asi se šetří. No, jdeme na říjen.

1. Klout s hodnocením Facebooku a LinkedIn

Klout (už neexistující) byla služba, kterou možná znáte – jejím cílem je přiřadit uživatelům Twitteru jejich skóre vlivu. Nejde jen o poměřování pindíků, i když je to z pohledu uživatele to nejzajímavější. Z pohledu Těch, kteří se snaží ovládnout komunity na sociálních sítích, jde o cestu, jak správně zacílit influencery. Proč je to důležité jste si již mohli přečíst v článku Proč hledáme influencery.

Klout nyní zapojil do hodnocení i Facebook (i když nereflektuje, zda je člověk například adminem Facebook Stránky) a oznámil také beta provoz s LinkedIn – čím více sítí pokryjeme, tím lepší budou výsledky. Pokud jste ještě klout neviděli, zkuste službu vyzkoušet nebo si prohléněte třídění podle vlivu třeba v Hootsuite.

Více o klout na ReadWriteWeb.com.

2. Bing propojen s Facebookem

Bing přinese lidštější výsledky vyhledávání – zapojí váš social graph (sociální síťě vašich kontaktů třeba na Facebooku). Do hledání bude zahrnut obsah, kteří vytvořili vaši přátelé. Pokud vám “socializace” nevoní, budete moc službu vypnout. Určitá otázka je, k čemu nám to tady s tržním podílem Bingu v Čechách bude. Tlak na Google a Seznam? Haha.

O propojení si přečtěte na tyinternety.cz.

3. Twitter spouští promoted accounts

Promoted accounts jsou dalším “reklamním” produktem na Twitteru – v místě, kde vám Twitter normálně nabízí zajímavé a vám blízké  uživatele, se objeví i ti, kteří do zviditelnění investují. Stejně jako u ostatních forem bude důležité, jak bude “reklama” rezonovat (sdílená, retweetovaná, komentovaná). A stejně jako u ostatních forem bude “reklama” pěkně mastná. Někde jsem zachytil (bohužel už nemám zdroj), že se cena jednoho promovaného tweetu pohybuje okolo 100.000 USD.

O promoted accounts psali na Mashable.com.

4. Facebook odhalil nové skupiny

Skupiny na Facebook byly do poslední změny něco ne úplně využitelného. Situace se ale mění. Nové skupiny odhalují víc, než se zdá. Nové skupiny mají oproti starým nové funkce, třeba správu skupiny nebo hromadný chat. Ty ale nejsou důležité. Skupiny by nyní měly měnit způsob, jakým uživatelé pracují s Facebookem.

Facebook nyní bude reflektovat to, jak fungují sociální sítě v reálném světě. Vaše kontakty netvoří jednu širokou síť, ale jste členem více menších – je to rodina, lidé z práce, spoluhráči z ragby, ti, se kterými chodím na @pivopopraci nebo ti, se kterými dělám obchody. “Obsah”, který žije v těchto sítích, často nemusí být zajímavý pro členy jiných skupin. Vaše nejaktivnější skupiny tak budou žít i na Facebooku a to viditelně – v levém sloupci se vám bude ukazovat počet novinek. Fantazii vám potom rozšíří Open Graph API pro skupiny – co se s tím dá udělat?

I o Facebooku vás informoval Mashable.

5. Česká televize představila Chartu pro sociální média

Charta pro nová média není jen oficiálním odsouhlasením dalších aktivit ČT na Facebooku. Je třeba jít trochu hlouběji. Jde o zapojení nových médií celkově s tím, že jsem objevil dvě roviny, které by vám mohly přijít zajímavé.

Na tyinternety.cz už jsem naznačoval, že je součástí i personalizace obsahu. A že je to dobře z pohledu veřejnoprávních médií. V diskuzi s Janem Jirákem (FSV UK) jsme se nakonec shodli, že to není jen cesta, jak zajistit relevanci obsahu v médiu, které musí pokrýt všechna témata. Je to zároveň důkaz krize veřejnoprávních médií – protože to, čím se ČT plánuje stát, už má od veřejnoprávního média daleko.

Další důležitou částí, která možná zanikla, je nezávislost na technologické platformě. ČT nemění web a další části, protože je to moderní. ČT nebude na Facebooku, Twitteru, televizích s přístupem na internet, ve čtečkách a tabletech a telefonech, jen aby získala více konzumentů obsahu. Jde o přístup “každý po svém”. Budoucnost obsahu, a zmínil to už Patrick Zandl na Mobile Internet Fóru (prezentace v ppt), je jeho nezávislost na platformě – je jedno, jestli to bude TV, mobil nebo PC – obsah by měl být vždy dostupný – a to mi přijde revoluční.

O chartě psali na RadioTV.cz.

Vyberte nejpodstatnější novinku října 2010. Díky!

Která ze jmenovaných událostí z oblasti online marketingu, médií a sociálních sítí je podle vás nejdůležitější zprávou za říjen 2010?online surveys

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..