Mediazastupitelství vs. mediální agentura

5. 9. 2009 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Nedávná schůzka s potencionálním obchodním partnerem mě inspirovala k vysvětlení dvou často zaměňovaných pojmů – „mediální agentura“ a „mediální zastupitelství„. O medální agentuře jste si již mohli přečíst v seriálu o mediálním plánování s názvem Mediální agentura. Srovnání pole působnosti obou subjektů mě však té době nenapadlo.Mediální zastupitelství, neboli mediazastupitelství či mediahouse, je subjektem, které zastupuje média (zní to hloupě, chápu, ale věřte, je to potřeba). Zastupuje je ve vztahu s přímým klientem nebo mediální agenturou. Za provizi získává pro médium tolik potřebné peníze z inzerce. Médium se o inzerci a obchod obecně nemusí starat a má tedy čas na vývoj svého média.

Proč nemůže mediální agentura zastupovat médium?

Už víme, že hlavním poslaním mediální agentury je nákup a plánování reklamních kampaní v médiích. Jde tedy o střet zájmu. Nemůžu zároveň prodávat médium a nakupovat u jiných. Nemůžu jedno upřednosťnovat a další tak nevyužívat. Takto se vytrácí podstata mediální agentury.

Ačkoli je tento článek krátký a vyzní hloupě, z vlastní zkušenosti vím, že mnoho lidí (i z oboru marketingu!) tenhle rozdíl nevidí.

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..