Foursquare je zajímavá LBS (Location based service) služba, která umožňuje sdílet informaci o tom, kde se nacházíte. Nefunguje podobně jako Google Latitude, nicméně využívá stejných technologických vlastností mobilních telefonů. Pokud Foursquare neznáte, přečtěte si nejdřív, jak službu v článku Foursquare je příští Twitter popisuje Lupa.cz (a pak se koukejte vrátit zpátky).
Foursquare jsem jako novou službu musel hned vyzkoušet. Služba je to opravdu zajímavá, nicméně postrádá hlubší význam. Alespoň pro mě není získávání bodů motivací. Představte si, že jdete do restaurace, sednete si, objednáte si a přihlásite se na foursquare. Představit si to jde, ve skutečnosti je to činnost ne úplně zábavná.
Nikdy jsem nepotřeboval s někým sdílet, kde jsem. Můj typicky kritický přístup. Narazil jsem na tři ALE.
První ALE
Většina sociálních sítí umožňuje sdílení mezi přáteli. Důvod, proč se mi nechce sdílet a nechce přihlašovat v mém oblíbeném baru, je pak jednoduchý. Foursquare má malinkatou penetraci. Většina mých kontaktů (omluvte mou upřímnost) nejsou mými přáteli. Jiný způsob, jak službu vyzkoušet, ale zatím neexistuje.
Kdybych tam měl své reálné přátele, rád se podívám, kde se pije. Nebudu mít problém své přátele varovat před šíleným číšníkem, nebo vlasatým kuchařem.
Druhé ALE
Patřím mezi lidi, kteří se neradi nudí. Snažím se pořád něco dělat. Přistihl jsem sám sebe, když jsem měl potřebu šířit, co a hlavně kde, dělám. A to pomocí spojení 4SQ a Twitteru. Bruslení na Štvanici bylo opravdu zábavné, bylo tam málo lidí a opravdu si dávejte pozor na zoubky (ne, nemám dámské brusle, ani naražené koleno). Veřejně přiznávám, že v situaci, kdy bych měl na 4SQ opravdové přátele, sdílel bych víc.
Třetí ALE
Ve chvíli, kdy jsem obejvil Foursquare, jsem si přál mít restauraci. Nebo bar. Mám jeden typ, bude se jmenovat User Friendly. Bar založený na sdílení. Včera jsem se dočetl, že Foursquare testuje (a spustí) novou funkcionalitu pro byznys. O co půjde?
Statistiky využívání a check-inů vašeho místa. Kdo jej navštěvuje nečastěji, kdo naposled – prostě statistiky.
Využití 4SQ pro byznys je lákavé. To se týká LBS obecně. Máte restauraci? A máte happy hours? Můžete dát 5% slevu lidem, kteří k vám chodí často? Vyplatí se to. Určitě bych pak nezapomínal na fakt, že je to právě pocit (a prázdná peněženka), co si z podniků odnášíme. 4SQ ke sdílení a šíření využívá Facebok a Twitter. Kde sháníte nové zákazníky vy?
0 komentáøù