Lepší zítřek pro ČSFD.cz

20. 4. 2010 | Internet a sociální média | 1 komentář

Jak by jednou mohl vypadat Váš oblíbený web? Co nového by Vám umožnil a jak by se změnila vaše práce s ním?

Na internetu trávím víc času, než je běžné. V tomhle jsem ale pragmatik, snažím se z internetu vysát co nejvíc (a snažím se mu to také vracet). Rád se dívám na filmy a pro informace i inspiraci chodím na ČSFD.cz (Česko-slovenská filmová databáze). Na špatné filmy totiž nemám čas. A podobně to máte určitě také. Špatný film je ztráta času.

ČSFD.cz navštěvuje dle NetMonitoru pravidelně okolo 1 milionu reálných uživatelů (viz graf). To je na tematický web opravdu hodně.

Počet reálných užvatelů webu ČSFD.cz

Jak by mohlo ČSFD vypadat?

Původní myšlenka mě napadla, když jsem se chtěl do ČSFD přihlásit. Nešlo to. Přemýšlel jsem, proč nemají Facebook Connect?! Facebook Connect je technologie, která propojuje největší sociální síť se zbytkem internetu (třeba s tímto blogem). Podobný princip (netvrdím, že přímo Facebook) je budoucností internetu.

ČSFD by bylo možné pojmout jako tematickou sociální síť. Facebook Connect by zajistil propojení s širší masou uživatelů, navýšení provozu na stránky. To je dnešní využití propojování webu a sociální sítě. Proč vůbec sociální sítě? Filmy jsou častým předmětem konverzace. O filmech se bavíte s přáteli, bavíte se o nich pořád dokola. Čtete recenze, protože stejně jako já nemáte čas na špatné filmy.

Uživatelské recenze jsou kromě databáze to nejlepší, co mohlo ČSFD přinést. Facebook Connect by umožnil jejich další šíření a změnilo by se i uspořádání streamu recenzí, ze kterých přečtete pouze pět prvních. Představte si krátké klasické příspěvky (klidně s omezeným počtem znaků), které znáte z blogů či microblogů. Existuje sice možnost nastavení populárních recenzentů, ale ta je „ze starého světa“.

Pak stačí jen vhodný způsob, jak uživatele k napsání recenze motivovat. Soutěže, propracovanější hodnocení, ocenění, ukládání oblíbených recenzentů a recenzí – prostě uživatelsky zpracovaný obsah. Tohle rozšíření je jen jednou cestou, jak předat velení spíše do rukou uživatelů.

Kdybych měl psát recenze, chtěl bych je psát ihned po shlédnutí filmu, dokud je  zážitek čerstvý. Pokud nejste piráti, potřebujete jako neprofesionální uživatel mobilní přístup. Můžete pak sdílet jak recenzi a komentář, tak kino, které jste navštívili (Location-based service). Stejně byste se „čeknuli“.

Vrátíme-li se zpátky k budoucnosti webu, bude rozdělen na dva typy stránek – sociální sítě s osobními příspěvky a opravdu kvalitní agregátory informací. To by pak nebylo jen o nějakém Connectu, ČSFD by bylo „pouze“ agregátorem recenzí, které by byly přiřazovány za pomocí metadat (data o datech). Recenzi byste napsali přirozeně do feedu na Facebooku, poté by byla automaticky přiřazena k určitému filmu v agregátoru. Slovo agregátor by konečně získalo pozitivní konotaci.

Je to budoucnost, ale ten nápad se mi líbí. Co myslíte?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

1 komentář

  1. Lukas Hykl

    Čau Honzo – super článek. Na téma vylepšení ČSFD se vedou diskuse na hodně místech. Mě osobně třeba vadí – že pole pro vyhledávání je strašně malé políčko v pravém horním rohu (přesto, že je to jedna z nejpoužívanějších funkcí..)
    Dále si myslím, že by díky FB connectu šlo cashovat návštěvníkovy poslední search queries -> při další návštěvě by ČSFD krom výsledků požadovanývh hledání mohlo vracet taky seznam posledně hledanejch filmů jako krátkou anketu -> ohodnoťte na stupnici 1 – 10 (popřípadě vložte recenzi) Málokdo chce psát recenze – ale odkliknout číslo 1 – 10 zvládne každý. No a závěrem – ti co by to používali přes FB connect a aktivně hodnotili – by dostali krásnou zpětnou vazbu v podobě – „najít další doporučené filmy“ (líbilo se mi Pulp Fiction jaké další filmy se líbí lidem co se jim líbí také pulp fiction) – čím víc by člověk hodnotil – tím přesněji by ČSFD doporučovalo – nehledě na to, že by to mohlo začít fungovat instantně – jelikož většina z nás má na profilu vyplněné oblíbené filmy..

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..