Google testuje nové formáty on-line reklamy

16. 4. 2009 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Tento článek byl původně publikován pro AdMarket.cz.

Ve světě display reklamy již dlouho nedošlo k žádné větší inovaci. S poslední zprávou přišla Asociace on-line vydavatelů (OPA), když oznámila tři nové (opravdu velké) formáty. Bylo by až zvláštní, kdyby s nějakou inovací nepřišel i Google. Nejde ale o inovaci v pravém slova smyslu. Google jen rozšiřuje možnosti své obsahové sítě.

Google na svém AdSense blogu ohlásil testování nových formátů ve své obsahové síti – „Expandable Ads„. Jde o reklamní formáty, které se po kliknutí rozvinou do maximálně dvakrát větší velikosti. V kontextové síti Google AdSense je již nyní možnost využívat, kromě klasické textové reklamy, také grafické a video formáty. Expandable Ads umožňují spojit všechny tyto formáty v jeden.

Mluvíme-li o možnosti interakce, není využito principu „Rollover“, kdy banner zvětší svoji velikost po přejetí kurzorem myši. Reklama zvětší svoji velikost až po kliknutí uživatele. Příznivci AdSense ale nad snadnými výdělky jásat nemusí. V případě nastavení platby za proklik (lze samozřejmě nastavit i platba za zobrazení) reklama vydělává až při druhém kliknutí na formát – tedy při přesměrování uživatele na cílovou stránku zadavatele.

Z hlediska „rušivosti“ návštěvníků webových stránek se i zde objevuje klasické pravidlo o umístění zavíracího křížku viditelně uvnitř formátu. Nových formátů se nemusí obávat ani tvůrci webu – reklama nijak nezmění rozložení prvků na stránce, zobrazí se jako vrstva nad obsahem stránky.

Expandable Ads nepřinášejí nic revolučního, ale rozšiřují možnosti stávajících zadavatelů. Google pomalu ukrajuje z „koláče“ reklamního trhu. Snaží se poskytnout zadavatelům full-service služby a právě rozšíření formátů je jedním ze směrů, kterým by mohl postupovat.

[ad#square]

Snažíme-li se na tuto problematiku pohlížet z hlediska zadavatele, Google momentálně nezískává konkurenční výhodu nad dalšími reklamními sítěmi či servery, i když je jeho kontextová síť v České republice využívána stále častěji. Jeho výhodou stále zůstává možnost širokého centralizovaného cílení a platba bannerové reklamy z proklik.

Nové formáty Google jsou zatím ve fázi Beta testování, zatím nejde o novinku určenou pro český trh. Podle oficiálního Google AdSense blogu jsou Expandable Ads dostupné zatím pouze pro Severní Ameriku, podle serveru SearchEngineLand.com jej budou moci využívat zadavatelé i v Evropě, konkrétně na stránkách, které kromě angličtiny, využívají také holandštinu, francouzštinu, italštinu, němčinu, portugalštinu a španělštinu.

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..