Jak dlouho trvá kampaň v sociálních sítích?

24. 5. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Pohybujete-li se v prostředí mediálních agentur (co to je?), možná už jste tuhle otázku o kampaních v sociálních sítích slyšeli. Sociální sítě jsou dnes jejich každodenním chlebem. Každý chce mít svou Facebook stránku. Zadavatelé tak chtějí vystoupit z řady.

Neuvědomují si ale jeden aspekt práce s médii. Nevystoupí z řady využitím nového média, ale změnou myšlení. Otázka délky kampaně je totiž naprosto nerelevantní.

Sociální sítě jsou více PR

Sociální sítě můžou mít několik funkcí. Mohou být využívány jako „tradiční“ kanál pro lifrování tiskových zpráv, můžete tam zveřejňovat novinky z eshopu. To vám sice fungovat nebude, ale splníte zadání. U podobného „sociálního“ projektu nemá smysl nad délkou kampaně uvažovat. Za rok zjistíte, že se nedaří aktivovat komunitu a zavřete krám.

Sociální sítě, ať už je váš záměr jakýkoliv, jsou podobné PR. Jdete aktivně utvářet nějaký typ prostředí, který bude pro váš byznys pozitivní. U téhle „definice“ ale narážíme s dnešním pojetím PR: snaha o ovlivňování médií, reklamní články, falešné blogy, … A stejně jako tohle pojetí PR, jsou i sociální začátky některých firem mimo mísu.

Před zodpovězením hlavní otázky se ještě zastavím u startu kampaně. Kdy kampaň začíná? Narozdíl od bannerové reklamy, kampaň nezačíná vypuštěním prvního banneru. Jeden přístup říká, že kampaň začíná ve chvíli, kdy se o vás někdo zmíní. Druhý přístup je spíše projektový – za začátek se považuje už vytváření projektu.

Délka PR kampaně

Pokud se vás někdo zeptal, jak dlouho máte PR kampaň, vysmáli jste se mu. Kampaň, PR? Dlouhou? Je to blbost. Stejně tak sociální sítě. Jednou začnete a už se podle toho musíte chovat. V definici PR se objevuje jedno slovo, které vystihuje i komunikaci v sociálních sítích. DLOUHODOBÉ.

Dlouhodobost komunikace v sobě skrývá jedno tajemství. Potřebujete strategii. Jenom kampaně na úrovni detailního plánování nepotřebují hlubokou strategii. Za měsíc totiž končí. V sociálních sítích ji ale potřebujete. Pokud tenhle komunikační kanál plánujeme využít, musíme si uvědomit, jak velký dosah komunikace může mít. Moc velký? Ale to jsme přece chtěli.

Dlužím vám ještě odpověď. Jak dlouho tedy trvá kampaň v sociálních sítích? Dlouho. Teď bude problém, jak to zavést do mediáplánu. Heleéé, kde máme šablony na sociální sítě?….

img credits: pedrosimoes7

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..