5 zpráv, které by vás neměly minout: Duben 2011

18. 5. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Duben byl poněkud klidnějším měsícem než předchozí zprávami narvaný březen. Za nejdůležitější zprávu jste vybrali Google +1. Jsem docela zvědavý, kdy o plusjedničce opět uslyšíme, protože kromě pár opožděných článků (opožděných víc než tato pětizpráva) buzz docela utichá. Takže kdo to vyhraje v dubnu?

Geokarlovka.cz provětrá UKáčko

I tak zkostnatělá instituce jako Karlova univerzita může vyplodit zajímavý nápad, ale není to úplně náhoda. Z velmi prospěšným projektem propagující FourSquare, Gowallu a další location-based služby totiž stojí studenti oboru Nová média na Filosofické fakultě. A myslím, že je to právě včas.

Nějak tuším, že přijde chvíle (samozřejmě po rozšíření 4SQ), kdy se všichni přestanou čekovat jak o závod a lehce poklesne (ustálí se) aktivita. Možná to je standardní vlastnost “produktu”, kterého se začíná chytat masa. Rozhodně to ale neberta jako věštění úpadku 4SQ, tomu totiž nevěřím.

O geokarlovce psali tyinternety.cz

Radian6 pořeší vliv díky Klout.com

Nepřijde mi vůbec divné, že se tato dvě jména objevují v jednom odstavci. Poté, co Salesforce, firma, která umožňuje ostatním efektivně spravovat vztahy se svými zákazníky, koupila Radian6 (nástroj na monitoring obsahu na internetu), aby jim mohla také naslouchat, je třeba určit, kdo ze zákazníků je “vlivný”. Mimo to tahle kombinace dobře poradí, jak na konkrétní situace a lidi reagovat.

U Klout.com se vyplatí pozastavit nad otázkou “měření vlivu”. Co je to vliv? A v čem se teda měří? V počtu kontaktů, které uživatel má? Počtem sociálních objektů, kterými zaplaví internet? Nejspíš ne. Zkuste se zamyslet nad tím, kdo vás ovlivňuje a za kým si jdete pro radu v reálném životě.

O spojení referovalo ClickZ.com

Rozumný krok LinkedIn

Jden z nejrozumnějších kroků Facebooku bylo otevřít brány své obezděné zahrady. Sice je pohyb víceméně jednosměrný, ale z Facebooku se stala plnohodnotná platforma. LinkedIn vám pomocí pluginů nabídne svou databázi lidí a firem a vy s nimi snadno můžete obohatit váš obsah. Lehce mi to připomíná využití Crunchbase, databáze firem a lidí z tech sféry, kterou si vytváří blog TechCrunch (vlastní AOL). Byla to jedna z věcí, kterou jsem TechCrunchi vždycky záviděl.

O novince u LinkedIn psal ReadWriteWeb.com

Nový samoregulační rámec pro behaviorální reklamu

Samoregulace je něco pěkného, co si my lidi z internetové reklamy vytváříme, abysme nevypadali “jakože ty nevinný lidi na webu využíváme”. Nemyslím to špatně, uživatel webu musí mít možnost zjistit, proč a odkud je mu naservírována (nejenom) behaviorální reklama, ale známe, jak to chodí se všeobecnou gramotností týkající se internetu.

Jsem lehce skeptický k tomu, jak to bude vypadat a kolik lidí bude po původu reklam aktivně pátrat. Samoregulace jsou totiž pojistkou “kdyby si náhodou někdo stěžoval”, ale už moc neřeší, že by se o to lidé měli zajímat. Nejvtipnější bude, až se zase začne vyhrožovat osobními údaji – nikdo už ale nebude řešit, že behaviorální reklama pracuje spíše s daty neosobními.

A až se začne řešit, jak donést sdělení k těm, kteří se o svou bezpečnost na internetu nezajímají, zkuste si vytvořit jejich behaviorální profil. To pomůže.

Dočíst jste se mohli na samoregulace.cz (SPIR)

Příjmy tisku jsou malé a menší než malé

Měl jsem letos šanci zúčastnit se soutěže Young Lions v kategorii média. Měli jsme tam super zadání – týkalo se úpadku novin a naším úkolem bylo vrátit papíru alespoň část čtenářů. Během vypracovávání strategie (kterou určitě někde ještě rozeberu) jsem dospěl k myšlence, že papírové noviny se dnes prodávají už jen proto, že vydavatelé nedokáží zpeněžit obsah na internetu.

Je to sice kacířská myšlenka, jsou lidé, kteří mají noviny rádi (nebo tací, kteří je považují za relax, pche :), ale proč by si potom vydavatelé tolik stěžovali na klesající zisky z papíru?

Časy se možná začínají měnit. Na Slovensku už ladí Piano. Zpoplatněné už jsou internetové verze Hospodářských a Lidových novin. Že bychom si za obsah začali platit?

O „úpadku“ referoval Mediář.cz
Která z dubnových 5 zpráv je podle vás nejdůležitější?

Dubnový mixtape

CET21 se na netu zaměří na pány. Welcome back, RedNews. A taky jeden kousek pro „příležitostné hráče“Kindle opět zlevnil, ale nebude to zadarmou. S reklamou (a související článek). PublicTV skončila v insolvenci. Reklamu na České bude dál prodávat Media Master. Google indexuje ještě více sociálního webu (Quora, Gowalla, ..). Nově i přes přešlapy rostly tržby. Facebook přidává New Deals, „slevový server“. RRTV posvětila Voyo.cz. Yep. Nova spouští svůj Mediablog. Jako vlastník blogovací platformy se mohli vyšvihnout trochu víc.

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..