Etarget je reklamním PPC systémem, který je rozšířen po celé Střední a Východní Evropě ((Polsko, ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko, Srbsko)) . Jeho pozice se v jednotlivých státech liší podle spolupracujících serverů v portfoliu, například v Česku nespolupracuje z žádným z větších vyhledávačů, při práci s ním počítám spíše jako s výhradně kontextovým. Etarget má také výrazně odlišné administrační prostředí a poněkud omezenější optimalizační možnosti. Minimálně v Česku není nejoblíbenějším z PPC systémů. Jeho spojení s Facebookem ale smysl má. Vidím jej právě v mezinárodním zázemí. Ve Evropě celkově Facebook silně zvyšuje svoji oblíbenost a proto je logické sáhnout po uceleném reklamním systému pro tyto regiony. Pro Etarget jedině výhra.
Není všechno zlato, co se třpytí
Na druhou stranu by mě zajímalo, kolik reklamních kampaní bude na Etargetu vytvořeno za účelem zobrazování inzerátů pouze na Facebooku. Myslím, že jich moc nebude. Je toto spojení nějakým velkým přínosem? Je dobré si uvědomit, že je Facebook v rámci Etargetu veden pouze jako jedna z dalších obsahových stránek. Tím ztrácí reklama na Facebooku jednu ze svých výhod – cílení. Cílení na klíčová slova je samozřejmě zachováno, ale širší cílení – věk, pohlaví, vzdělání, vztah a další – již skrze Etarget nevyužijete. A to je škoda. Cílit na tyto segmenty skrze PPC systém by bylo přinejmenším novinkou a důvodem začít Etarget využívat ve větší míře. Nicméně k nárůstu uživatelů Etargetu nejspíš dojde a to je dobře. Víc peněz = kvalitnější služby – alespoň tak by to mělo fungovat. Nezačne-li ale český Etarget získávat nějaké zajímané portály, bude pro něj stále těžší svojí pozici na českém trhu obhájit.
Myslíte si, že z tohoto spojení Etarget něco vytěží?
[ad#square]
0 komentářů