TV Barrandov – Hvězda otevřená budoucnosti

22. 1. 2009 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Logo TV Barrandov

Logo TV Barrandov

V neděli 11.1.2009 byla spuštěna třetí plnoformátová komerční televize. TV Barrandov je šířena terestrickým, kabelovým i satelitním signálem. Penetrace signálem se momentálně pohybuje okolo 51% populace ČR, v březnu se zvýší na 57%, v dubnu 2010 se pak vyšplhá nad 74% (viz obrázek).

Pokrytí TV Barrandov - 04/2008

Pokrytí TV Barrandov - 04/2008

První vysílací den začal pořadem „Rozsvítí se vám“, ve kterém stanice představila hlavní taháky svého programového schématu. Příjemným překvapením byl vtipný humor, který často směřoval i do vlastních řad. TV Barrandov

by měla být zaměřena převážně na zábavu, která je podobná té, kterou předváděla TV Nova v době estrád a zábavních show.

Zasáhnout by měla cílovou skupinu diváků straších 30 let (cca 5.725.000 lidí). Tato cílová skupina je velmi široká a bude těžké ji odtrhnout od obrazovek zaběhlých televizních stanic a zvýšit tak vlastní sledovanost i konkurenceschopnost. To potvrzuje i JUDr. Petr Majerik, Managing Director pro ČR a SR v Media Strategy:

„Zahajovací období vysílání TV Barrandov nebude z hlediska sledovanosti jednoduché. Naši diváci jsou totiž zhýčkaní dlouhodobě ověřenou a relativně dobře propracovanou programovou nabídkou celoplošných TV stanic. Navíc pro TV Barrandov nebude zejména v počáteční fázi jednoduché dostat se k velkému množství zahraničních pořadů, na které má uzavřeny smlouvy zejména Nova s Primou. Příležitostí je najít a cíleně oslovit specifické cílové skupiny, na něž zatím není příliš pamatováno.“

K přilákání nových diváků využije televize i reklamní a PR kampaně. Stanoveným cílem marketingového a PR mixu je: „dostat se do povědomí cílové skupiny.“ Reklamní kampaň se objeví v tradičních médiích (tisk, internet, rozhlas i outdoor), od listopadu 2008 se pak nová televize prezentuje na obrazovkách Mediavission v prostorách pražského metra. TV Barrandov je zároveň exklusivním dodavatelem obsahu vysílání na těchto plochách.

Přehled cílových skupin vybraných TV stanic

Stanice Cílová skupina
ČT D15+
TV Nova D15-54
Prima TV D15+
TV Barrandov D30+

Programové schéma

Čím se nás tedy TV Barrandov snaží přilákat? Vysílání startuje v 6.30 reprízou pořadu „90 minut“. 90 minut je publicistickým pořadem, který se zabývá aktuálními společenskými tématy. Tematický záběr 90 minut je velmi široký, formálně jde o povedený pořad, který je podáván zábavnou formou. Dopoledne budou v pracovní dny patřit hlavně seriálům (těm se u nás zvláště daří), a to především romantickým a seriálům z lékařského prostředí. Své místo najde v dopoledním programu i sitcom.

[ad#square]

Odpoledne poté odstartuje dokument, následovaný další várkou seriálů. V 17.30 začíná svůj premiérový díl 90 minut. Čas začátku pořadu je diskutabilní z hlediska pořadů, které běží na konkurenčních televizích, zvláště pak Odpolední Televizní
a (Sportovní) Noviny
, které mají od dob svého spuštění docela vysokou, ale hlavně stabilní sledovanost. Pořad 90 minut tedy není vystaven přímé konkurenci stejného formátu. Nebudete-li si chtít kazit náladu věčně negativními zprávami, můžete od 19. hodiny sledovat dokument.

Po 20. hodině se můžeme těšit na krimi seriály, talkshow, sitcomy (Mládkův „Cyranův ostrov“) i na filmy. O nějaké výrazné kvalitě filmů, které můžeme na TV Barrandov vidět, ale nelze momentálně mluvit. Uvidíme, čím nás TV Barrandov ještě překvapí. Víkend bude patřit hlavně dokumentům a filmům, objeví se ale i animovaný seriál pro mladší z nás i talkshow.

Mezi hlavní taháky televize můžeme zahrnout „Talk show Jana Saudka“, kde budeme moci shlédnout „velmi otevřené rozhovory s jinak uzavřenými lidmy“, „Politickou střelnici“ televizní „stálice“ Zuzany Bubílkové, sitcomy „Cyránův ostrov“, ve kterém účinkuje osazenstvo „čundrkántryšou„, a Profesionálové, kteří by jako z oka vypadli tehdejším nováckým „Policajtům z předměstí“. Velmi zvláštně (a dost vtipně) je pojata předpověď počasí „Jak bude°“.

Z dokumentárních cyklů uvidíme „Hitlerovi ženy“, „Prehistorický park“ či „Přežít“. Zajímavým tématem, kterému se v českém televizním éteru nedostává adekvátního prostoru, jsou amatérské, studentské a nezávislé filmy, které budou tématem pořadu „Profil(m)“.

Reklama

Příchod TV Barrandov na televizní trh sledovaly hlavně mediální agentury, pro které je vůbec celý proces digitalizace vidinou nových možností. Český televizní trh je výrazně omezen, plánování kampaní probíhá v podstatě jen na 4 hlavních stanicích (ČT1 & 2, Nova, Prima), na ostatních stanicích, satelitních, kabelových a digitálních, probíhá nákup reklamy na bázi fixní ceny za spot. Hlavním důvodem je fakt, že se tyto menší stanice (s menší penetrací) neparticipují na TVmeterovém výzkumu sledovanosti TV (ATO Mediaresearch).

TV Barrandov bude hlavně z počátku lákavou nabídkou pro menší klienty, kteří ještě v televizi neinzerují. Televizi bude mediálně zastupovat MediaMaster (bývalé Arbomedia). Reklamu na TV Barrandov můžou momentálně klienti nakoupit i se slevou přesahující hranici 50%. Poptávka po reklamě bude ale i z opačného spektra reklamních zadavatelů – ti, kteří patří mezi TOP10 v ČR určitě stále hledají nové komunikační kanály. Získat ale stálý příjem z odvysílané reklamy je běh na dlouhou trať. Argument, který Barrandovu určitě v počátcích nepomůže, se jmenuje finanční krize. Petr Majerik (MediaStrategy) dále rozvádí:

„Zahájení vysílání v období škrtání rozpočtů inzerentů z důvodu finanční krize je velkou smůlou. Diskutabilní je i otázka prozatímní absence měření sledovanosti, které nadnárodní zadavatelé TV reklamy standardně požadují. Dokud si sami zadavatelé neuvědomí, že jen oni sami mohou diverzifikací svých rozpočtů přispět v větší konkurenci na TV trhu, bude to mít nová stanice v oblasti získávání inzerentů poměrně složité…“

Pásmový ceník TV Barrandov

cenik1

TV Barrandov na internetu

Trendem minulého roku se stalo video na internetu. To si samozřejmě uvědomují televizní stanice, které mají i výborné předpoklady. Mají velkou výhodu, kterou mohou na internetu zúročit. Zvláště v případě vlastní tvorby (seriály jako např. Velmi křehké vztahy) jde o velké lákadlo, které diváky na internet přivede. Velkou roli v tom hraje náš životní styl, který nám ne vždy dovolí usednou reklamní blok po osmé s kapesníkem v ruce u oblíbeného seriálu. TV Barrandov se na internetu zatím jen rozkoukává, na svých webových stránkách již ale prezentuje celé své pořady. Otázkou do budoucna zůstává, zda se bude televize na internetu prezentovat sama nebo uzavře nějaké strategické partnerství. Napadá mě třeba ČSFD.cz, které by si (jako velmi úspěšný projekt) nějakého většího partnera zasloužilo. Barrandov je přece hvězda otevřená.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..