Skoro jsem až zapomněl, co je to prasečí chřipka. Byla to média, která stejně jako v případě „globální hospodářské krize“, podporovala všeobecnou paniku. Od každoročního chřipkového období uběhlo už půl roku. V té době vrcholila sláva jménem swine flu.
A najednou nic, občas se objevil nějaký výstřel do prázdna. Skoro by se dalo tvrdit, že celou aféru rozpoutala média. Ale proč? V cestě za senzací a diváky / čteností / poslechovostí / návštěvností? Média mají moc, nejsou však strůjcem všeho špatného. Média jsou hlavně nástrojem. Odpověď na otázku byste mohli najít v lednovém článku lidových novin s názvem Prasečí chřipka? Jen velký podvod a panika, tvrdí expert.
Konspirativní vyznění článku je třeba brát v potaz, ale nikdy nevíte. Krom jiných zajímavých informací se v něm píše, že:
Média vyráběla velký tlak. Média mají v povaze popisovat příběhy. Vždycky, když někdo zemře na infekci – a měli jsme smrtelné případy i u prasečí chřipky –, je smrt dramatická událost. Na normální chřipku ovšem každý rok zemře lidí daleko víc. V životě na člověka číhá řada nebezpečí. Když je budeme nafukovat, můžeme lidem život hodně ztížit. život občanů doslova svázat do nejrůznějších pravidel chování.
Dnes z prasečí chřipky zbylo jenom pár objevných článků o podvodech, zbytečně vysokém množství vakcín a farmaceutickém byznysu. Agenda setting je přístup, který tvrdí, že váha událostí je přímo úměrná pozornosti médií. Přikládám pár „trendy“ grafů, které chytrým napoví.
Google Trends: „Swine flu“
Twitter trends: „Swine flu“ (Trendistic.com)
Google Trends: „Prasečí chřipka“
Google Trends: „Bird flu“
Pokud vám přijde, že je to náhoda, podívejte se ještě na graf ptačí chřipky. Jak se nám to hezky podařilo vymýtit.
0 komentáøù