Média: Nejúčinnější lék proti prasečí chřipce

4. 5. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Skoro jsem až zapomněl, co je to prasečí chřipka. Byla to média, která stejně jako v případě „globální hospodářské krize“, podporovala všeobecnou paniku. Od každoročního chřipkového období uběhlo už půl roku. V té době vrcholila sláva jménem swine flu.

A najednou nic, občas se objevil nějaký výstřel do prázdna. Skoro by se dalo tvrdit, že celou aféru rozpoutala média. Ale proč? V cestě za senzací a diváky / čteností / poslechovostí / návštěvností? Média mají moc, nejsou však strůjcem všeho špatného. Média jsou hlavně nástrojem. Odpověď na otázku byste mohli najít v lednovém článku lidových novin s názvem Prasečí chřipka? Jen velký podvod a panika, tvrdí expert.

Konspirativní vyznění článku je třeba brát v potaz, ale nikdy nevíte. Krom jiných zajímavých informací se v něm píše, že:

Média vyráběla velký tlak. Média mají v povaze popisovat příběhy. Vždycky, když někdo zemře na infekci – a měli jsme smrtelné případy i u prasečí chřipky –, je smrt dramatická událost. Na normální chřipku ovšem každý rok zemře lidí daleko víc. V životě na člověka číhá řada nebezpečí. Když je budeme nafukovat, můžeme lidem život hodně ztížit. život občanů doslova svázat do nejrůznějších pravidel chování.

Dnes z prasečí chřipky zbylo jenom pár objevných článků o podvodech, zbytečně vysokém množství vakcín a farmaceutickém byznysu. Agenda setting je přístup, který tvrdí, že váha událostí je přímo úměrná pozornosti médií. Přikládám pár „trendy“ grafů, které chytrým napoví.

Google Trends: „Swine flu“

Swine Flu

Twitter trends: „Swine flu“ (Trendistic.com)

Swine Flu Twitter

Google Trends: „Prasečí chřipka“

Prasečí chřipka

Google Trends: „Bird flu“

Pokud vám přijde, že je to náhoda, podívejte se ještě na graf ptačí chřipky. Jak se nám to hezky podařilo vymýtit.

Bird Flu

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..