Média: Nejúčinnější lék proti prasečí chřipce

4. 5. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Skoro jsem až zapomněl, co je to prasečí chřipka. Byla to média, která stejně jako v případě „globální hospodářské krize“, podporovala všeobecnou paniku. Od každoročního chřipkového období uběhlo už půl roku. V té době vrcholila sláva jménem swine flu.

A najednou nic, občas se objevil nějaký výstřel do prázdna. Skoro by se dalo tvrdit, že celou aféru rozpoutala média. Ale proč? V cestě za senzací a diváky / čteností / poslechovostí / návštěvností? Média mají moc, nejsou však strůjcem všeho špatného. Média jsou hlavně nástrojem. Odpověď na otázku byste mohli najít v lednovém článku lidových novin s názvem Prasečí chřipka? Jen velký podvod a panika, tvrdí expert.

Konspirativní vyznění článku je třeba brát v potaz, ale nikdy nevíte. Krom jiných zajímavých informací se v něm píše, že:

Média vyráběla velký tlak. Média mají v povaze popisovat příběhy. Vždycky, když někdo zemře na infekci – a měli jsme smrtelné případy i u prasečí chřipky –, je smrt dramatická událost. Na normální chřipku ovšem každý rok zemře lidí daleko víc. V životě na člověka číhá řada nebezpečí. Když je budeme nafukovat, můžeme lidem život hodně ztížit. život občanů doslova svázat do nejrůznějších pravidel chování.

Dnes z prasečí chřipky zbylo jenom pár objevných článků o podvodech, zbytečně vysokém množství vakcín a farmaceutickém byznysu. Agenda setting je přístup, který tvrdí, že váha událostí je přímo úměrná pozornosti médií. Přikládám pár „trendy“ grafů, které chytrým napoví.

Google Trends: „Swine flu“

Swine Flu

Twitter trends: „Swine flu“ (Trendistic.com)

Swine Flu Twitter

Google Trends: „Prasečí chřipka“

Prasečí chřipka

Google Trends: „Bird flu“

Pokud vám přijde, že je to náhoda, podívejte se ještě na graf ptačí chřipky. Jak se nám to hezky podařilo vymýtit.

Bird Flu

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..