Další DigiTV – Televize Prima COOL

15. 3. 2009 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Nové televizní stanice nám začínají růst jako houby po radioaktivním dešti. Dalším přírůstkem je druhý kanál televize Prima – Prima COOL, jejíž název si prý zvolila sama cílová skupina diváků. Když jsem to slyšel, trochu mi běhal mráz po zádech, ale přiznávám, že ve spojení s dobrým designem je to stravitelné.

Prima Cool startuje 1.4.2009, tedy na apríla (jsem zvědavý, zdali se tento fakt do vysílání nějak promítne). Vysílat bude digitálně, kabelově a podívá se i na orbitu. V dubnu by měla digitálně pokrývat 57,5% obyvatelstva ČR ((http://www.cool-tv.cz/cool-signal)) . Televizní stanice je výrazně orientována na mladší muže, programové schéma by mělo být „plné akce, napětí a adrenalinu“. Výjimečně tomu i věřím, protože to stojí na pevných základech – Futurama, My name is Earl, Brainiac, Heroes a v neposlední řadě i Teorie Velkého Třesku. Toliko fakta.

Má Cool šanci prosadit se?

Moje oblíbené: Televize Prima spouští svůj nový digitální kanál v době krize. Na rozdíl od jiných, třeba Z1, má ale za sebou docela slušné mediální impérium (MTG ((Modern Times Group)) ). To je dobrý argument pro udržení COOLu on-air. Další otázkou pak je, kdo se na televizi bude dívat. Vycházíme-li z cílové skupiny televize, tedy mladší muži cca 20 – 40 let, dostáváme se k zajímavému zjištění. Tato CS nemá svůj vlastní kanál (samozřejmě kromě sportovních) a na přiblblé seriály se dívat nechtějí. A zvolené programové schéma má schopnost tyhle týpky přitáhnout. Na rozdíl od TV Barrandov je schéma postaveno na ověřených, funkčních a hlavně kvalitních seriálech a pořadech.

[ad#square]

Možná, že jste si je už všechny z netu stáhly, a možná je znáte nazpaměť, nevládnete-li angličtinou, bude to pro i pro vás. Nezapomínejte, že nejde o televizi pro „fajnšmekry“, je to pořád ta samá masovka. COOL sebral argumenty všem věčným odpůrcům dubingu – na překladu i tvorbě dubingu se totiž podílely komunity. Komunity, které jsou už vytvořené. To je velká výhoda.

Oproti dalším stanicím má ještě jednu další (a významnou) výhodu. Od začátku vysílání bude měřena v rámci TVmeterového výzkumu. Hodně lidí z médií a mediálek se shoduje na tom, že je absence výzkumu jedna z největších brzd rozvoje televizního trhu u nás. S tím souvisí i způsob prodeje reklamy – ten bude z počátku klasicky digitálně-pásmový (než se nastřádají nějaká ta čísla), od září bude spuštěn prodej na GRPs. První veřejná data by měla být k dispozici na začátku července.

Diskutabilní je doba vysílání. Prima COOL bude vysílat pouze 12 hodin denně a o víkendu ještě o něco déle. Je lepší zkrátit dobu vysílání a ušetřit tak nějakou tu korunu, která se dá otočit při nákupu seriálů a podobné televizní tvorby? Zní to logicky, ne? Myslím, že se máme na co těšit.

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..