AtMedia: Obchodní politika kabelových TV

30. 9. 2009 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

V dnešním článku se zaměříme na obchodní politiku společnosti AtMedia, která zastupuje opravdu hodně kabelových televizních stanic. Jak jste se v minulém článku o kabelových televizích dozvěděli, AtMedia se konečně dohodla s ATO (vlastník TVmeterových dat) a od začátku října (repsketive od 2.10.2009) budou k dispozici výsledky sledovanosti kabelových stanic. To umožňuje změnu obchodní politiky, která nově zahrnuje nákup televizní reklamy na GRPs, stejně jako na celostátních televizích.

AtMedia si jako nákupní cílovou skupinu stanovila, stejně jako kanály CME (Nova, Nova, Cinema), na Dospělí 15 – 54 let a připravila čtyři možné scénáře pro nákup reklamy na kabelovkách:

1) Spotový ceník

Spotový ceník v podstatě nepřináší žádné změny oproti předchozímu principu. Reklamu nakoupíte na konkrétní počet spotů a konečná sledovanost nebude mít na cenu reklamy vliv. Jediným přínosem oproti původnímu stavu je možnost změřit si zpětně zásah kampaně. Z pohledu cenové výhodnosti jde o nejdražší princip. Navýšení ceny je způsobeno také maximálním podílem zadavatele nebo agentury na plánování kampani – vybírá spoty dle svého uvážení (bez zásahu AtMedia do plánování).

2) At Choice

At Choice je prvním z balíčků, který je nakupován výhradně na GRPs. Je možné vybrat si 3 – 5 kabelových stanic, které nejlépe odpovídají naší cílové skupině. Objednává se konkrétní objem GRPs a ten umisťuje AtMedia. Tento princip je o něco výhodnější než spotový ceník, nicméně existují ještě levnější možnosti. Za příplatek je možné měnit preference tzv. dayparts, částí dne. Ty se obvykle liší sledovaností, ale v případě kabelových stanic je nutné uvědomit si, že Prime Time, tedy hlavní vysílací čas s nejvyšší sledovaností, se může lišit od Prime Timu celostátních stanic. Tato monost se objevuje i u dalších balíčků.

3) At Adults

Tento balíček využívá všech kabelových stanic AtMedia zaměřených na dospělé (tedy kromě Disney Channelu a Minimaxu). Nákup probíhá opět výhradně na GRPs. Cena toho balíčku je při přepočtu na CPP druhá nejvýhodnější. To je způsobeno ještě menší autonomitou při plánování. Vše v podstatě plánuje AtMedia.

4) At Max

Tento balíček zahrnuje všechny kabelové stanice, které jsou zahrnuty do TVmeterového výzkumu sledoanosti. Cena je při přepočtu na CPP nejnižší, zadavatel objedná pouze konkrétní objem GRPs a více již řeší AtMedia.

Co přinesou změny?

Největší změnou je samozřejmě přítomnost kabelových stanic ve výzkumu sledovanosti. Již to samotné zvyšuje konkurenceschopnost kabelových stanic. Častěji se s nimi začne počítat již na úrovni strategických plánů, i když půjde o počítání spíše pomalejší.

Balíčky, které byly vytvořeny ve své podstatě dávají smysl a i jejich cena je odvozena podobným principem, který je na trhu již využíván. Ve srovnání s ostatními stanicemi by měla být o cca 20% levnější v ceníkových cenách (jejich přehled níže), půjde ale spíše o substitut TV Barrandov než náhradu za Primu či Novu. Do konce roku je možné nakoupit kampaně se speciální nabídkou 2+1 GRPs (( stále nejde o placený článek nebo článek, ze kterého bych chtěl něco mít )) .

atmedia_cenik

Za nevýhodu by se dala považovat ztráta jedinečné vlastnosti – tematičnosti – u balíčků, které využívají většinu portfoli kabelových stanic. Při snaze o „další plnoformátovou“ televizi jsou ale balíčky použitelné.

Určitě by bylo nezodpovědné soudit nové obchodní podmínky během porodních obtíží, nicméně je třeba ještě upozornit na fakt, že celý proces nákupu nebude alespoň z počátku tak flexibilní, jako ten zavedený na celostátních TV.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..