Vodafone obrandoval pozadí

6. 4. 2009 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Při surfování jsem narazil na obrandované pozadí. Bylo to jednoho dne na kurzy.cz. Dva dny poté mi kolegyně, protože mě zná a zná i Eikasia.cz, poslala screenshot druhý, tentokrát z Novinek. Vodafone je každoročně mezi TOP10 reklamními zadavateli, platí to hlavně pro internet. Takovéto nestandardní využití bývá právě doménou těch, kteří si za reklamu připlatí. Podívejte se sami:

vodafone_branding_1

vodafone_branding_1

No, nedá se toho nevšimnout. Tenhle formát mi po dlouhé době otevřel otázku velikosti bannerů. A nejsem jediný. Budu-li citovat AdMarket: „Asociace online vydavatelů (OPA) hodlá od letošního června rozšířit zaběhnuté světové standardy internetové reklamy o tři nové rozměry bannerů. Jistě tušíte jaká je jejich hlavní vlastnost. Jsou VÉÉÉÉLIKÉÉÉÉ.“

Že by se opět uvažovalo o návratu k velkým formátům? Jak vidno, trendy jsou prostě trendy. Na jedné straně je pěkná úvaha jak přelstít bannerovou slepotu, na straně druhá pak nějaká efektivita formátu. Samozřejmě mi odborníci budou oponovat nezměřitelností image efektu vééélkého banneru, nejde ale o CTR, ((Click Rate = Poměr prokliků vůči zobrazení (impression) v internetové kampani. U PPC kampaní jde o jeden z hlavních ukazatelů výkonu. zdroj)) otázkou ale je, jestli se neprojeví „Vodafone slepota“. V záplavě Vodafouních produktů už mám pocit, že jakmile je banner červený, přehlížím ho. Samozřejmě nemluvím o representativnosti mého výroku.

[ad#square]

Další otázkou je, jak veliká je potencionální cílová skupina pro komunikovaný produkt. FlexiLimit je fajn produkt, ale není podle mě nutností. Vzhledem k cílení na B2B segment se taky nedá mluvit o masovosti. Proč tedy velký formát? Samozřejmě, že školní malý formát = efektivita a velký formát = image neplatí vždy, ale tady je to podle mě zbytečné. Z pohledu agentury a klienta hezké a pro ozkoušení zajímavé. Z pohledu uživatele jde však o rušivý element – zkuste vytvořit diskuzní fórum, lidé se vám bohatě odvděčí.

Co napsat na závěr? Tento formát mi přijde jako demonstrace síly a vyhozené peníze – na formát se ale klikat bude, ať už náhodou nebo ve snaze jej smést z obrazovky. A konverzní poměr? Pro inspiraci ještě přikládám další dva (již) výše zmíněné screenshoty.

vodafone_brandig_2

vodafone_brandig_2

[ad#odkaz_lista]

novinky_vodafone

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..