TN.CZ – konečně jsme se dočkali

5. 5. 2008 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Právě dnes (5.5.2008) jsme se konečně dočkali. Proběhlo tolik slibů, tolik upoutávek na nový server mediální skupiny CME. V 19:40 středoevropského času byl spuštěn a po chvíli napětí (načte, nenačte) jsem konečně pohlédl na nový kabát staré známé TV Nova. Kdo čekal nový obsah, je zklamán. Koneckonců proč by Nova obsah měnila, když je tak oblíbený a úspěšný.tn_cz

TN.CZ bylo uvedeno s velkou parádou již v Televizních novinách, mimochodem v nejsledovanějším českém pořadu v televizním éteru. To je pro začátek slušné promo. Velkou výhodou nového portálu je právě televize v zádech. Nebýt tohoto backupu, server by při střízlivém odhadu zaplatil přinejmenším uctyhodných 2.800.000 Kč v ceníkových cenách (jen za tu dvouminutku).

Server bude návštěvníky lákat na videozprávy, ať už „seriózní“ nebo takzvané „Red“ news. V podstatě jde o to samé, co můžete vidět v TV + obsah pro TV nevhodný před 22. hodinou. Ten samozřejmě jen utváří atmosféru. Trend komunitních aktivit se nevyhnul ani tomuto webu. Těžko odhadovat, jakým směrem sekce „Vaše zprávy“ povede. Zatím nejde o zprávy, ale spíše o „ftipná“ videa, kterých je na internetu více než dost. Vložte si svoji videozprávu, možná se s ní dostanete i do Televizních novin. Velké lákadlo. No uvidíme. Diskutabilní částí jsou blogy. Autory jsou moderátoři TV Nova a těžko říct, zda se přidá ještě někdo jiný. Za zmínku stojí pouze blog Jaromíra Chalabali. Jde o blog s fotografiemi z prostředí záchranky. Jediné, co by se mu dalo vyčíst je místy přílišná „novácká“ patetičnost (ale nic ve zlém).

Velmi zajímavý je tento server z pohledu inzerentů. Cílová skupina by měla víceméně odpovídat té televizní = masovka. Myslím, že pro imagové kampaně vhodné. Na stránce se bude objevovat pouze leaderboard, rectangle a ještě jeden podobný formát. Nova však myslela i na efektivní formáty pro zvýšení trafficu – nechybí hypertexty, a to jak s obrázkem, tak i bez. Všechny formáty jsou i ve variantách „floating“. Na ceník těchto reklam se můžete podívat zde a stejně jako já zjistíte, že ceny nejsou nejnižší, lépe řečeno odpovídají ambicím portálu samotného. Na druhou stranu by mohlo být ještě hůř. Uvidíme, jaký bude zájem ze strany zadavatelů. Zatím jsem na TN.CZ zahlédl pouze Student Agency, GE Money, Aukro a další menší zadavatele. Nova zatím garantuje maximálně 1.300.000 impresí týdně (homepage), což je odhad docela střízlivý.

Za měsíc a půl se k portálu vyjádří i NetMonitor. Pak snad budeme částečně vědět, jak moc jsou internetové ambice CME v ČR přehnané. Třeba se budeme divit. CME má již s podobnou zkušenost ze slovinského trhu, kde se portál 24UR, založený místní nejsledovanější televizí POP TV, vyhoupl na první místo v návštěvnosti (in MEC interaction). Nova má správně nakročeno, nemá však ještě vyhráno. Otázkou jsou i reakce konkurentů, kteří se jistě ve stinném koutě schovávat nebudou.

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..