Napsat první článek je až symbolická činnost. Jde o jeden z prvních obsahů, který bude mít významný vliv na počet prvních čtenářů. A nastoupit do jedoucího vlaku je poněkud snazší než roztlačit stojící. Úvodní článek bude výhledem do budoucnosti, bude o tom, co zde budete moci pozřít.
V první řadě se střetneme s médii, mediálním plánováním a vším, co má vliv na obě předchozí. „Blogů o mediálním plánování“ je asi tak … jeden. To je dost malé číslo na to, aby si čtenář mohl udělat obrázek. Dost často tak znalost zůstává stát mimo širší veřejnost (a není divu, tato práce není hned tak vidět) a podobně na tom jsou i někteří udivení marketéři na straně klientově. V celé reklamní branži je kladen důraz hlavně na praktickou stránku, proto je až úkolem občasné zastavení se u teorie.
S mediálním plánováním jde ruku v ruce reklama s její kreativní stránkou. Kreativní člověk nejsem, nerozumím profesionálním kreativním postupům, ale na druhou stranu dokážu rozpoznat sdělení a jeho význam, popřípadě publikum. Bude-li zde nějaká reklama zmiňována, půjde jen o můj osobní zájem. Nenajdete-li zde svoji oblíbenou reklamu, můžeme se domluvit.
Reklama půjde skrze všechny mediatypy. Výhradní postavení ale bude mít internet, který se jakožto reklamní médium stává vysoce trendovou záležitostí, i když je stále mnoho zadavatelů, kteří jeho možnosti zásahu, tvorby povědomí a image nedokážou ocenit a věří pouze starým (ale ne nutně nefunkčním!) známým. Internet bude zmiňován v kontextech reklamních systémů a nových reklamních možností, v nových možnostech umístění reklamy, ale i v nových internetových a komunitních serverech. Všimli jste si, jak se ve větách o internetu stále objevuje slovo „nové“? Přemýšlejte o tom.
Na honzapav.cz uvidíte i množství fotek, jejichž jsem autorem. Ty budou jakousi odpočinkovou částí blogu – nemůžeme pořád přeci jen vážně. Zmínka bude i o fotografiích cizích, reklamních, nebo uměleckých, budou-li zajímavé a pro nás přínosné.
Reklama, média, internet i fotografie mají hodně společného. Jistě vás v první řadě napadají peníze. Hodně peněz. Ano. Druhým a pro mě podstatnějším znakem je komunikace. Na jejích základech stojí všechny jmenovaná média (ve smyslu přenašeče sdělení). I blogování je o komunikaci, proto je asi vhodné se u ní zastavit, alespoň okrajově.
Abyste pochopili, o čem blog je a kdo je jeho autorem, přečtěte si úvod v sekci „O blogu“. Rád bych, abychom se tady občas potkali, zanechali svoji myšlenku. Chtěl bych, aby se na chodu honzapav.cz podíleli i jeho čtenáři. Jenomže k tomu musím ujít ještě dlouhou cestu, která bude podpořena kvalitním a nenudícím obsahem. Vlak byl uveden do pohybu, ale stále ještě nejede.
Děkuju, Honza Páv
Tak přeji hodně čtenářů.
Marek