Dobrý pokus nebo chabá imitace?

7. 1. 2009 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Sitko.cz

Sitko.cz

Tak se mi konečně dostalo toho štěstí, přišla mi pozvánka (vyžádaná, díky :)) na Sitko.cz. Založení účtu proběhlo v pohodě, nezaznamenal jsem jedinou botu.

A? Zklamání. Líbivý design, který vás po čtrnácti dnech začne bolet. Co se týká funkčnosti, asi bude všechno tak, jak bylo původně myšleno. A tak se dostáváme k jádru. Nevidím jediný důvod zdržovat se na sitko.cz dál. Zastánci budou argumentovat tím, že mi aplikace nemůže přirůst k srdci, když mě nikdo nemá rád (=nepřidá si mě jako kontakt). Jak je psáno na Dvojblogu: „dobře okopírovat je lepší než blbě vymyslet, špatně okopírovat je horší než blbě vymyslet. Přitom potenciál opravdové sociální sítě, natož spojené s tak velkým portálem a freemailem, je obrovský, a stejně velký je i hlad online agentur po dalších sociálních sítích, Facebook a Líbímseti budou brzy praskat v komerčních švech.“

Opravdu by mě zajímalo, jakým způsobem se investice Centrum Holding do sociální sítě navrátí. Přijde česká obdoba Social Ads napojený na AdFox? Speciální projekty s úpravou kódů? Branding? Komerčně využívané skupiny? Co se týká nahnání lidí do sítě, nebude mít nejspíš Centrum problém. Stejně jako promuje servery „Jaknato.cz“ a „Najisto.cz„, stejně jako Nova propaguje svoje „týenko“ během Televizních novin (včetně Odpoledních), bude mít í Sitko.cz ten správný backup. Ve prospěch Sitka hraje také povaha českých uživatelů internetu, kteří nejsou ve většině dostatečně gramotní na to, aby přišli, že ICQ je díra v oknech. Proto je možné, že se stejně jako v případě „sítě“ Spolužáci.cz (ty jsou na tom opravdu špatně) uchýlí k české (a bohužel často horší) variantě. Nemám tušení, kolik účtů bylo na Sitku založeno, ale věřím, že o něm ještě uslyšíme. Zájem o reklamu na internetu stále roste a vyroste-li Sitko, bude o něj zájem ze strany mediálních agentur (pokud nesplaskne bublina sociálních sítí:)). Vyřešit otázku návratnosti investic ale nebude ani tak jednoduché, problémy můžeme vidět i v zahraničních projektech.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..