Featured Stories: Potenciální cesta, jak Facebook zpeněží mobily [updated]

27. 2. 2012 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Možná jste už četli, že Facebook testuje nový typ reklam, které se zobrazují přímo v newsfeedu. Je postavený na principu Sponsored Stories, zobrazí se vám tedy pouze pokud jste vy nebo někdo z vašich přátel ve vztahu s danou FB Stránkou. Facebook tvrdí, že možná časem Sponsored Stories nahradí. To ale není nic zajímavého. Mnohem lepší je důvod, proč cpe Facebook reklamu do News Feedu, který se tak dlouho (až na výjimky) bránil placené přítomnosti značek. Je v tom mobil?

Featured Story in News Feed Příklad

(obrázek z článku na Allfacebook, link výše)

Facebook v mobilu je jedna z nejoblíbenějších aplikací. Používá ji přes 452 milionů aktivních uživatelů měsíčně. A Facebook z nich přímo nevidí ani korunu.

Jenomže to není tak růžové, jak to na první pohled vypadá, určitě vás napadá. Firmy mají s mobilním marketingem přece zásadní problém – nemají optimalizovaná Owned Média (weby, blogy atp.) a lidi tak maximálně naštvou. Na druhou stranu ale očekávám, že díky své podstatě – akci vyvolané v rámci Facebooku, nebude možné směřovat reklamu ven do světa za zdí obehnanou zahradou. A Facebook Stránky už mobilní jsou.

UPDATE 5.3.: Mari Smith mi připomněla ještě jednu možnost, jak zpeněžit mobily – už před časem zruši Facebook svoje „speciální nabídky“ pro ty uživatele, kteří se „čeknou“ přes Facebook Places. V jejím posledním článku si můžete přečíst, jak vypadá poslední varianta Deals, kterou v současné době několik firem testuje. A s mobily se počítá, ikdyž nejsou známy žádné detaily, které by napověděly, zda se zapojí i různé geolokační principy.

Co se týká samotné monetizace, vidíte po představených změnách, jak to dopadlo.

Myslíte si, že je za tímto updatem mobil? Nebo jde jen o další vývojový stupeň funkčních Sponsored Stories? Máte místo v komentářích!

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..