Tak a máme tu první pětizprávy roku 2011. Dalo by se říct, že ten minulý rok byl jaksi testovací – má vůbec smysl trávit tolik času se zprávami? Podle reakcí některých čtenářů i bloggerů má. Tak díky za podporu a jedem.
Seznam. Google. Seznam. Google. Seznam.
Seznam neznal, co celou dobu hledal. A tak změnil svůj stávající claim podle známého vtipu. Asi aby se mu nikdo nevysmíval. Povedlo se? Řešení tohoto problému je ale mnohem jednodušší než rozklíčovat, kdože to má vlastně největší kus vyhledávacího koláče. Těžké porovnávání, když zdroj dat, ze kterého média vycházela, není úplně tím vypovídajícím a další měření s jednotnou metodikou nejsou k dispozici. Koukněte ještě článek na lupě, který práci s daty popisuje.
O souboji informuje čt24.cz
Ataxo koupilo H1.cz
Ten první tweet, který zmiňoval akvizici agentury H1 byl docela šok. Na trhu specializovaných internetových agentur je to dost razantní změna, ale co jsem tak pochytil, rozhodnutí dává smysl. Už jenom kvůli pověsti – Ataxo prý nemá trh příliš v lásce, zato hájednička má až učebnicově pěknou image. To se, předpokládám, týká hlavně velkých zadavatelů, kteří by měli zakotvit v doku H1. Bude zajímavé, jak se budou obě firmy přátelit a kdo kde nakonec skončí. Už jsme tu totiž měli spojení Centra a Atlasu.
O spojení psal MaM.cz
Facebook získal investice ve výši půl miliardy
Goldman Sachs a Digital Sky Technologies (mimochodem pěkný článek o DST na lupě) nalili do Facebooku pořádné peníze. A svět se ptá, co s nimi bude dělat. Prý se nasypou do infrastruktury a lidí – těch má prý Facebook ve srovnání třeba s Googlem výrazně méně. No, třeba se vám a vašim kampaním bude někdo konečně věnovat i bez “zrušeného” všimného 10.000 USD. Třeba naše zastupitelství dostane nějaký bonus a bude moct opět navýšit stav, když mu teď celá polovina teamu odešla.
O investici informovalo Mashable.com
Facebook představil Sponsored Stories
Znám pár lidí, kteří chtěli být na billboardu. Facebook tak trochu (výjimečně) zneužívá svých pravidel a dělá z uživatelů hvězdy reklamních kampaní. S využitím vašich komentářů a lajků. Patnáct minut slávy a úplně zadarmo. Díky, Zuckerino. Nikdy by mě nenapadlo, že se dá takhle obcházet tak přirozený word-of-mouth. Ale co si budeme povídat, fungovat to bude. Výhodou pro mediální agentury pak je, že jim ty kreativní nebudou muset dodávat reklamní podklady.
Sponsored stories do Česka importovaly tyinternety.cz
Televize Z1 končí
S příchodem digitálních televizí propuklo na trhu nadšení – budeme mít spoustu televizních kanálů. Možná jsme se ale přepočítali. Prostor pro tematické stanice tu možná ještě je, ale zpravodajské? Ten si za svůj vzala ČT24 a myslím, že si ho zaslouží. Na druhou stranu Z1 byla trochu jiná – bavily mě hlavně kvalitní dokumenty. Nevím, jak vám, ale mě tohle zapadá do rovnice malý trh = málo peněz. To je totiž hlavní důvod proč končí. Téma ještě rozeberu v jednom z následujících článků o něco podrobněji.
Aktualitu přineslo Aktuálně.cz
Protože je zpráv během měsíce víc než pět a protože jich nechci psát deset, rozhodl jsem se vždycky přidat pár dalších odkazů bez komentáře. Pokud vám tu nějaká zpráva chybí, můžeme mi je poslat na mail. Tentokrát tu mám přídavek od Honzy Felta – díky za něj:
- Mladá Fronta zpoplatňuje další odběratele deníku E15
- Trh s televizní reklamou letos poroste, míní šéf TV Prima Singer
A nezapomeňte, prosím, hlasovat a o nejdůležitější zprávu ledna 2011. Čím víc budete hlasovat, tím lepší bude vyhodnocení na konci roku.
0 komentářů