Co by mohli v Umsemumtam zlepšit?

21. 8. 2012 | Internet a sociální média | 1 komentář

Včera jsem se zaregistroval do služby Umsemumtam. Jde o web, který spojuje nevládky a profesionály nejčastěji v oblasti poradenství týkající se nových médií, marketingu, designu atp. Super myšlenka – obecně mám za to, že kdyby se každý z mých známých, kteří v oboru dělají, ujmul jednoho subjektu, mohli bychom se někam posunout. Tohle je příležitost.

Já jsem se rozhodl, že se podělím první zkušenost s tímto projektem a přidám nějaké myšlenky, které by jej mohli někam posunout. Kde začít?

Registrace a první body

Registrace probíhá v celku pohodlně, vynecháme-li absenci podmínek služby, které musíte potvrdit (upozornil Honza Rylich na Facebooku). Nu což, je to betaverze. Jakmile se zaregistrujete, přijdou vám dva maily. První oznamuje úspěšnou registraci, druhý pak zisk 7 bodů. Za co?!

Body jsou dobrým zdrojem motivace, pokud chcete uživatele lehce popostrčit do konkrétního chování. Nejsou nejlepším motivátorem, stejně jako peníze či hmotné odměny.

Pro lepší motivaci bych si dovedl představit práci s profilem uživatele – ten by se s přibývajícími projekty posouval ne jen do vyšší bodové hodnoty, ale do různých „hodností“. Nechci armádu, jen prostě vím, že zlepšovat si svůj status (karmu?) funguje.

Aby to bylo dohnáno k dokonalosti, připravil bych pro lidi nástroj, jak si vložit takovou vizitku na vlastní blog. Kdo by se nepochlubil. Je to win, služba získá větší viditelnost, win, nevládky mohou najít svého profesionála na mnohem větším území, win, profesionál uspokojí svoje ego (nebo zvýší šance, že někomu pomůže).

Ale zpátky k bodům – důvod, proč o nich píšu, je jiný. Dostal jsem sedm bodů, ale nevím za co. Každé rozhraní (interface) musí obsahovat adekvátní zpětnou vazbu. Ta se většinou objevuje jen na technologické úrovni (kliknu = aplikace něco udělá). Je prostě třeba vědět, za co jsem body dostal, k čemu jsou a jak získám další.

Co třeba vyplněním celého profilu, kde by informace, které lidé většinou moc sdílet nechtějí, měli větší bodové ohodnocení. A co třeba vyznačit míru vyplnění profilu jako na LinkedIn? Kdo z vás má rád pohled na 65%? Ale tenhle článek není o gamifikaci.

Jaké jsou další kroky?

Nebojte se, nejde o GTD, ani posedlost marketingovými technikami. Jako uživatel se zaregistruji a možná na začátku nepochopím, co mi má přesně služba přinést a jak ji využívat. Heslo si tedy schovám do trezoru, URL do oblíbených a jen tak se na web nevrátím.

Umsemumtam by mělo uživatelů samo říct, jaké jsou další kroky. Možná už jste tenhle princip viděli – v mobilních aplikacích, které po nainstalování zešediví a postupně uživatele provádí prostředím.

Nakonec, když představíte celou tuhle službu, bych si přál vidět nějaký souhrn – počet profesionálů, nevládek, nabídnutých a realizovaných projektů. K tomu otázku: přijde vám to málo? Sdílejte tedy info o službě (ať už za body, nebo ne) a napište třeba článek. Pošlete nám URL a my vám pošleme pár virtuálních bodů, dostanete verifikovaný profil (protože důvěra bude hrát roli) a nálepku, kterou si dáte na auto (mimochodem vynikají sůl do očí digitálního dualismu).

Budujeme důvěru

Už jsem to nakousl – důvěra bude hodně důležitá. Stejně jako na Facebooku není každý váš friend opravdový přítel, ani na Umsemumtam nemusí být nutně opravdovým profesionálem každý. Právě práce s hodnocením, přidáním recenzí je možné pracovat flexibilně.

Co zbývá? Časem se při používání služby určitě něco naskytne. Tento článek rozhodně nemá být kritikou Umsemumtam, spíš jsem chtěl trochu přiložit ruku k dílu, i když se mě nikdo neptal. A co vy?

Založte si účet a doporučte mě!

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

1 komentář

  1. Tým Um sem um tam

    Honzo, děkujeme za článek i za registraci na našem webu! Jsme rádi, že se nám dostalo pozornosti takového odborníka jako jste Vy. A stejně tak jsme rádi za zpětnou vazbu. 
    V současnosti fungujeme v testovací verzi, všechno se zkouší, testuje, vylaďuje a zlepšuje. Tak ještě prosíme o pár týdnů trpělivosti. Nejsme jen určeni pro dobrovolníky, ale také tvořeni dobrovolníky. Pak náš projekt představíme v plné kráse. 

    PS: Doporučení si bereme k srdci, jsou opravdu dobrá. 

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..