RSS je jeden z nejúžasnějších vejmyslů na internetu. Díky němu si můžu přečíst víc článků s vyšší efektivitou a pohodlím. Tedy, pokud se bavíme o těch zahraničních. U těch českých musíte zprávu otevřít a ještě k tomu jít na web. A to je vopruz.
Zajímaly by mě důvody, proč je to u nás takhle, když ve světě si v RSS čtečce můžete v klidu přečíst celý článek. Jsou česká média natolik posedlá výdělky z reklamy, že tím argumentují? Pokud ano, tak by se měla zaměřit spíše na jiné pole působnosti. RSS feed je totiž reklamní prostor jako každý jiný. No, možná vlastně lepší.
RSS využívá odhadem 5-10% internetových uživatelů (u médií zaměřených na internetu a ITC bude poměr vyšší). Často jde o silné, pravidelné uživatelé s vyšší počítačovou a internetovou gramotností. To je docela zajímavá cílová skupina. Zadavatel ale potřebuje víc.
Pokud budeme uvažovat nad tím, jak uživatelé RSS používají internet, dojdeme k závěru, že si umístěním reklamy v RSS rozšiřujeme zásah. Vezměte si situaci, kdy na jednom webu inzerujete natolik silně, že už je další navýšení investic pro získání většího zásahu neefektivní. Co se stane, když přidáte RSS? No jednoduše navýšíte zásah a efektivně.
RSS reklamy jsou také v závislosti na reklamním systému cílitelná (stejně jako klasická display reklama). Vzhledem k omezenému prostoru můžete v RSS umístit jenom jednu reklamu – je to nevýhoda? Ne, pro zadavatele benefit v podobě exkluzivity. Pokud jako médium potřebujete další benefity, zavolejte mi, můžeme se o tom pobavit. Já nevidím jediný důvod proti.
Nevím, jak ostatní uživatelé RSS, ale já klidně tu reklamou kousnu – výměnou za plné články. Co vy?
Právě z toho důvodu využívám služby http://fivefilters.org/content-only/ a necelé feedy přes to protlačím..
Díky za tip, určitě na to kouknu – na druhou stranu to není řešení.
Záleží na tom, jak RSS používáte. Osobně by se mi líbilo u každého zdroje jiné zobrazení.
Mám ve čtečce zdroje, které chrlí několik článků denně (Lupa) a mě zajímá pouze malá část. Nebo mají dlouhé články s grafikou, u kterých se o čtení rozhodnu třeba v půlce článku(Web design Ledger). U takových zdrojů mám raději, když se zobrazuje Jen nadpis a perex.
U klasických blogů preferuji čtení celého článku ve čtečce.
1. na plné články je tu ATOM, nie RSS
2. neviem si predstaviť spôsob práce s reklamou v RSS: veci ako počet zobrazení, zobrazenie od-do, cielenie na rôzne skupiny, …
Ad 1) Kolik českých zpravodajských či odborných webů ATOM podporuje?.. omlouvám se ale, že to házim na jednu hromadu..
Ad 2) Do RSS se nasadí kódy reklamního systému stejně jako u klasických bannerů. Běžně se pracuje s cílením na témata (logicky, kontextové). Pokud se na to nasadí nějaký více sofistikovaný nástroj, může být i behaviorální.. v tomhle opravdu problém není..
Souhlas s názorem ve článku..příklad:RSS projíždím hlavně v telefonu cestou do práce/z práce a pokud ve čtečce nemám
celý článek, ale musím čekat než se přes aktuálně dostupné připojení načte celý web, hrozně to zdržuje. Z toho důvodu
jsem i několik zdrojů (většinou českých) ze čtečky úplně vyřadil.
Tyhle diskuze už tu byly mockrát. Plné články do RSS nepatří z hlediska definice a tečka ;-) Naprosto tady souhlasím s Danem Dočekalem, který to hezky shrnuje v článku (starém mimochodem nějaké tři, čtyři roky): http://pooh.cz/pooh/a.asp?a=2014268
Sašo, chápu roli definic. Často se ale stává, že něco bylo vytvořeno k nějakému záměru, ale poptávka tu konkrétní věc změnila. RSS bylo vyvinuto k jednomu účelu, ale třeba je čas přestat viset v minulosti..
místo těchto keců bych uvítal kvalitní seznam RSS zdrojů…
je k nezaplacení, když někdo ocení kvalitu článků..