Centrum změnilo Homepage

8. 1. 2009 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Předevčírem jste mohli být svědkem zásadní proměny homepage (nejen)vyhledavače Centrum.cz. Jako tradičně jde zatím o betaverzi, zásadní problémy jsem ale nezaznamenal. Prý se ale některé objevují ve Firefox 3.

Design

Doménou celého nového designu jsou větší fonty a modré lišty oken. Působí to celé lehce nafoukle, ne úplně přehledně, ale vzhledem k tomu, že se dají všechna okna přesouvat tak, jak to známe z homepage Seznamu nebo iGooglu, to nemusí být v konečné fázi tak chaotické. Podle Daniela Dočekala však uživatelé, kteří svoji homepage upravují, tvoří jen 4 – 8% všech uživatelů. Jinou kapitolou nové logo.

Co vy nato?

Co vy nato?

Těžko interpretovat, co znamená šipka místo téčka – snad nějaký warm progress (šipka se samozřejmě v logu objevovala vždy, ale tentokrát je to k zamyšlení). Víc k logu řekne Ondřej Brom (studio Dipozitiv):

„Je docela chválihodné u internetového portálu snažit se vyhnout klasickému klišé dnešní doby. Vynechat z loga 3D prvky a zrcadlení je bohužel jediným plusem tohoto loga. Největší kámen úrazu je zdeformované písmo Neo Sans a šipka, která spojením „R“ vytvaří v prapodivné „U“.“

Funkce

Nově je možné měnit vzhled homepage. Centrum nabízí 8 základních motivů, ze kterých si určitě vybere i náročný uživatel ICQ. Přidána je i možnost výběru rozdělení homepage na dva nebo tři sloupce. V případě, že zvolíte sloupce tři, se rázem objevíte na iGoogle. Na vyhledávání je nyní zřetelnější, kdo dodává vyhledávací řešení (Google zajišťuje vyhledávání na Centrum.cz od začátku října minulého roku). Centrum.cz i nadále nezapomíná na klasiku jako email, tentokrát s názvem Multimail (název zřejmě odvozen od možnosti připojení dalších schránek všech podstatných freemailových providerů), ICQ, své místo má i katalog Najisto.cz či Aktuálně.cz. Homepage Centrum získává i sociální rozměr – je možné přidat okna s vyhledáváním na YouTube nebo Wikipedii. Tím spíš nechápu, že zde není možná nějaká integrace sociální sítě (z dílny Centrum Holdings) Sitko.cz.

[ad]

Reklama

Na homepage dál zůstává místo pro Square či Wide Square (ve čtverci momentálně Toyota, McDonald a selfpromo Aktuálně.cz), dále typ affiliate programu s aukčním systémem Aukro.cz (to ale není novinkou), a regionální reklama (ta nesmí chybět:)).

Příští měsíc uvidíme, co udělají tyto změny s návštěvností. Podle mého odhadu v lednu poroste (ze zvědavosti), v únoru méně.. a v březnu se ustálí na přibližně stejné hodnotě, nikoho snad neodradí. Momentálně nevidím důvod, proč začít využívat personalizovanou homepage Centrum.cz. „Doba diktátu skončila aneb internet každému na míru“. Kecy v klecy.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..