Při pročítání několika posledních čísel Respektu (nejsem úplně pravidelný čtenář) mě zaujala rubrika o desíti zprávách, které by vás nemělo minout. Zaujala mě natolik, že z ní udělám pravidelnou měsíční rubriku i tady. Chápu totiž, že nemusíte mít čas na procházení všech médií. Budu rád, když mi napíšete, zda má pro vás tahle rubrika smysl. Můžete se vyjádřit také v diskuzi na Facebooku.
1. Mladá Fronta nejspíš koupí CPress Media
Web Lupa.cz oznámil možnost pokračujících nákupů vydavatelství Mladá Fronta. Jde o jednu z mála akvizic, která by mohla zahýbat českým internetovým trhem. Ten se minimálně v TOP5 zastavil a spočinul na předhánění se v tom, kdo má nejvíce reálných uživatelů. Připojením CPress Media, které vlastní weby jako Živě.cz a Mobilmania.cz, si Mladá Fronta doplní o tematické weby, které zatím nepokrývala. Uvidíme.
Více na Lupa.cz
2. Foursquare překonal hranici 40 milionů check-inů
Ano, je to tak. Foursquare, služba založená na mobilní lokalizaci uživatele, trhá všechny možné rekordy. A právě popularita je nejspíš příčinou celkem běžných výpadků služby. Celosvětově jej zatím užívá jenom lehce přes milion uživatelů, ale i to stačí příznivcům k oslavám a médiím za zmínku. Inu další, i když zábavný Hype.
Více na Mashable.com
3. Gemius je na prodej, koupí ho comScore?
Gemius je jedním z realizátorů měření internetové návštěvnosti a sociodemografie Netmonitor. Jde o jediné pořádné měření, zároveň však není dokonalé. Minimálně z pohledu dodávání dat. Ty jsou k dispozici nejdřív 25. den po konci daného měsíce. Ze zprávy vycházejí dvě otázky: za 1) kdo Gemius koupí (bude to comScore, Nielsen nebo Kantar research?) a za 2) co se stane s českým internetovým výzkumem. Co myslíte?
Více na Lupa.cz
4. Aktuální výsledky výzkumů Mediaprojekt a Radioprojekt
Tiskový trh je prý v krizi. Čtenost velkých titulů se propadla, podobně na tom byla i největší rádia. Pravidelné výsledky výzkumů Mediaprojekt a Radioprojekt nalezente v sekci PamNEWS na stránkách PanMedia.cz.
Více na PanMedia.cz
5. Od 1. června nový mediální zákon. Nejen product placement, ale i regulace online videa
Celý proces schvalování probíhal spíše jako “boj” o product placement. Ten už ale funguje a upřímně nechápu, proč se bavíme o jeho vzniku. Jediné, co se změnilo, je jeho legalizace a stanovení pravidel, podobně jako u televizního sponzoringu. Novela se však dotýká i regulace online videa. A definicí lineárních a nelineárních služeb.
Více na Mediář.cz
0 komentáøù