Poraďte, jak být nezávislým bloggerem?

24. 2. 2009 | Blog | Žádné komentáře

Souhra nedávných okolností (o kterých nemůžu psát:) ) mě donutila zamyslet se nad tím, do jaké míry může být blogger nezávislý a co všechno má vliv na výběr témat.

Nezávislost je téměř nezaručitelná. Už jenom tím, že jste v kontaktu s dalšími lidmi, chodíte do školy a do práce, čtete články od (zpozorněte) vlivných autorů. Když jsem začínal  s tímto blogem, na stránce „O blogu“ jsem uvedl, že nechci, aby docházelo ke střetu zájmů. Je ale možné se tomu vyvarovat?

Při psaní článků se dotýkám aktualit, které se týkají, dejme tomu, českého mediálního trhu. Blog není od toho, aby jen informoval o novinkách v konkrétním oboru, ale je tu hlavně proto, aby k nim přidal komentář, názor. Tím se přece liší od ryze zpravodajských médií. Mám-li ale komentovat něco, co má vliv, i když v jiném kontextu, na mou práci, nevím, jak z toho ven. Ale bloggera vem čert, je to jenom epizoda ve srovnání s institucí (či firmou), ve které pracuji. Jaký může mít komentář vliv na obchodní vztah dvou společností v tomto případě? Idealista by řekl, že se nad to obě strany povznesou, ale v realitě?

Střet zájmu v mém podání: Jakmile budu psát o něčem, co může přinést užitek mě, mé rodině nebo přátelům, a rozhodující bude JAK to napíšu, jde o střet zájmů. Nahlížel jsem na tuto tematiku jenom z pohledu přínosu pro mě. Nyní se ale objevila situace, kdy je to opravdu nejasné, lépe řečeno opačné. Nastoupí „obchodní korektnost„?

Na závěr se omlouvám za přílišnou nekonkrétnost, která ani mě samotnému neusnadňuje získání postoje v této situaci. Momentálně přemýšlím na „trendy“ tématem – vytvoření Terms of Use pro tento blog :).

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..