Nenápadný půvab behaviorálního cílení

15. 5. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Ze studie amerického sdružení Network Advertising Initiative, uskutečněné v roce 2009, vyplývá, že behaviorálně cílené kampaně byly 2,8krát ziskovější než kampaně necílené. Podstata výkonnosti behaviorálního cílení spočívá hlavně v navýšení proměnné CTR (míra prokliku), které bylo u behaviorálně cílené kampaně o 670 % vyšší.

Efektivitu behaviorálního cílení dokazuje až více než dvakrát vyšší míra konverze (6,8 % oproti 2,8 % u necílených kampaní). I při vážené ceně (CPT), která byla během výzkumu 2,7krát vyšší než u standardní bannerové reklamy, jde o vysoce efektivní kanál. Výsledky behaviorálně cílených kampaní podporují poptávku po kvalitnějším zacílení potenciálních zákazníků. Definice cílové skupiny a způsob, jakým ji zasáhnout, jsou určujícími faktory úspěšnosti kampaně.

Behaviorální cílení se jako princip cílení internetové reklamy na českém trhu zatím neprosadil. Důvodem je nízké povědomí, nejenom na straně zadavatelů. Jeho rozvoj brzdí i některá další specifika trhu. Ve světě už to umí, ale u nás je stále hodně překážet: dost často lidé. Pokud je pro vás behaviorální cílení novinkou, přečtěte si můj článek o behaviorálním cílení, který jsem napsal pro týdeník Strategie.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..