Social Marketers Summit 2010: Udělat první krok

15. 9. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Minulý čtvrtek patřil první konferenci, která se dotýkala výhradně sociálních médií – Social Marketers Summit. Od té doby, co jsem poprvé viděl web a speakery, jsem se těšil na nějakou novou inspiraci, kterou si z celodenní oslavy oboustranného dialogu odnesu.

Social Marketer Summit 2010 logo

Největší brýle na trhu

Konference měla od začátku téměř standardní průběh a pokud jste tam byli, víte, že publikum nebylo s průběhem úplně spokojeno. Z objektivní perspektivy, remcání nad velikostí prezentace mělo své opodstatnění – mohl za to i tradiční “nacpitamcotodá” styl prezentací průzkumníků z Mediaresearch. A pak hlavně sponzoři – připlatili si za několik pixelů na víc, aby byli výraznější, než prezentace. Říká se tomu asociální příplatek.

Sociální konference a její odbornost

Návštěvníci si stěžovali také na nízkou odbornost přednášek. Konference je totiž místo, kam ráno přicházíte nepoznamenáni sociálními médii a odcházíte jako guru nebo ninja. Lidé mají různá očekávání a pokud se pak nedostaví, přichází zklamání. Kdo vlastně v publiku seděl – byli to marketéři nepoznamenaní, nebo lidé, kteří už mají účet na Facebooku? A neptám se, kdo byl hlasitější. Tohle je jedna z věcí, kterou bude pro příště třeba vychytat. Stejně jako popis toho, co se bude na Summitu dít – lepší skromně a pak překvapit.

Na těchto základech pak byly stavěny názory a doporučení pro obsah i styl dalších přednášejících. Pravda, někteří se nedali poslouchat, ale zkusili jste si to sami? Jaké je být v pozici spolutvůrce obsahu přednášek si pár lidí vyzkoušelo – na summit o sociálních médiích opravdu jenom pár.

A kde byli ti, kteří nadávali na řečníky, když se Erica Swallow (@ericaswallow) (s asi nejlepší prezentací) zeptala: Any questions? A v sále to vypadalo jako ve škole při zkoušení z lavice – hlavně, ať nejsem vidět. Skoro jsem se styděl, že padli (asi) jenom tři nebo čtyři otázky. Přítomnost lidí ze zahraničí je vždycky přínosem a nemusejí vždycky říkat něco nového. Často jde o jiný přístup, náhled a sebereflexi.

Final Round

Asi čekáte, že napíšu, že to stálo z prd. Vždycky jsem si na každou konferenci stěžoval, ale asi už jsem z toho vyrostl. Platí čím dál víc, že nemá smysl kecat o tom, co je špatně. Prostě to udělejte. Těším se, kolik z návštěvníků bude prezentovat příští rok!

Od IAC po MIF a CIF jsem si vždycky říkal, že jde o blbý selfpromo. Ale o tom přece konference je. Platí, že se nevyplatí říkat my jsme nej, pokud nepadnou důkazy – to je jiná. Ale o čem jsou odborné konference? Když půjdete na ForArch (ano, výstava), jako laik se tam dozvíte, kde vám co udělají a co umí ta a ta firma. Odborné konference jsou o tom “vidět a být viděn”. V případě summitu i slyšen. Slyšitelnost je participace ze strany jednotlivců v publiku, kterým byl prostor dán.

Social Marketers Summit měl několik opravdu povedených věcí, které ale byly zastíněny technickými problémy a nespokojeností publika. Byl to třeba mobilní web s programem (i když se timing posouval a na webu ne), byla to absence nudných hromadných panelových diskuzí a snaha o jiný (lehce americký) model diskuze, byl to jeden program v jednom sále, který se dá stihnout. První ročník máme za sebou a kluci a holky pořadatelé mají spoustu zkušeností, které další ročník posunou dopředu.

A nakonec, co se pořadatelům opravdu povedlo, bylo mediální pokrytí – pokrytí tradičními médii (vstupy + Milénium). Vím, sociální média jsou pro ČT sexy tématem už díky prezentaci Tomáše Hodbodě (@tomhodbod), ale na to se diváci neptají.

Ta zas příští rok? Kdo půjde?

O Summitu napsali ještě Adam Zbiejczuk (@zbiejzcuk), Matěj Novák (@pachollini), Maru Grafová (@sibiranka), Patrick Zandl (@tangero) a Rosťa Starý (@rostastary). Prezentace z konference najdete na SlideSharu TyInternety.cz. Chybí jen přidat prezentaci Aleny Ivánkové s čísly a politickou prezi Pavla Hackera (@rattle7).

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..