Objevujte uživatele sociálních sítí

28. 7. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Provozujete Facebook stránku nebo máte účet na Twitteru? Určitě je vám jasné, že se jednotliví uživatelé od sebe liší. Nic objevného. Každý má svůj avatar, svůj styl psaní i intenzitu interakcí s dalšími uživateli. Proč je třeba znát své publikum?

Styl, jakým je dnes třeba cílit komunikaci, se výrazně změnil. Dřív jsme se snažili zasáhnout vše, co se hýbe. Dnes přichází iniciativa z opačné strany. Lidé se na internetu naučili vybírat si, který obsah budou konzumovat. Vezměme v úvahu teorie, které se publikem zabývají. Publikum vždy byla skupina lidí konzumující konkrétní médium.

Ale článek, který si dneska na internetu čteme už není záležitost jednoho média – koncept boří sociální sítě, agregátory linků i RSS čtečky. Publikum se dnes tvoří kolem tématu. A je třeba to vědět. Pokud chceme svoje ovečky opravdu podchytit, musíme sledovat, kde se celý den pasou – a ne jim pak nastrčit vyčpělou odpolední trávu, o kterou už vážně nemají zájem. Btw, proto nikdy nemůžou být sociální média jenom o Facebooku.

Sledovat influencery se vyplatí

Získejte ty, kteří mají vliv, a budete ho mít taky. To, že konzumace mediálních obsahů přechází spíš na internet, automaticky neznamená, že jsme všichni aktivní. I internet má své diváky, kteří přijdou, zapnou a usnou.

Pokud ve svém publiku najdete ty aktivnější, za trochu pozornosti vám sežerou ruce a budou vaše poselství šířit dál. To neznamená, že by neměli svůj názor – s tímhle přístupem o ně zase rychle přijdete a co víc, možná se proti vám obrátí.

Jakou hodnotu má “obyčejný” fanoušek?

Influenceři jsou fajn, pokud víte, jak na ně (tohle neradi slyší). Proč se tedy zaobírat “obyčejnými” fanoušky či followery? Protože na nich to stojí. K čemu vám bude honácky pes bez ovcí?

Jako obvykle, i v tomhle případě není svět komunit černobílý. Publikum nemůžete rozdělit na psy a ovce. Lidé se liší podle intenzity zapojení do života komunity, ve které má každý svou roli. Jednu ze zajímavých typologií uživatelů sociálních sítí na svém blogu uveřejnil Hrouda.

Uživatelé sociálních sítí podle interaktivity zaměření - sociální žebřík

K typologii uživatelů sociálních sítí je možné přistupovat i jiným způsobem, třeba podle Setha Godina. Typologie opět funguje hiearchicky s tím, že se více orientuje na vztah k vašemu byznysu než k původu obsahu a míry zapojení.

Uživatelé sociálních sítí podle vztahu k produktu

Seth v článku také zmiňuje hodnotu jednoho fanouška. I v klasickém marketingu víme, že náklady na udržení stávajícího zákazníka jsou výrazně nižší než na získání nového. Seth Godin tvrdí, že “opravdový fanoušek” (true fan) je 10.000krát hodnotnější než cizinec (stranger).

A co vy, jak vidíte svou komunitu? A nejste náhodou gamer (více skutečných druhů uživatelů sociálních sítí)?

Uživatelé sociálních sítí - jsi gamer?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..