Kdo z nás, kteří se pohybují ve světě sociálních médií by neznal Briana Solise. Pokud nemáte jeho blog ve čtečce, měli byste ho alespoň na chvíli zařadit. Pokud ho tam máte již dlouho, myslím, že budete sdílet moje pocity z přečtení jeho další knihy Engage.
Engage je jednou z prvních knížek (z těch, co jsem četl), která velmi strukturovaně a čtivě přistupuje k práci se sociálními médii. Pomůže vám zorientovat se v tom, co vůbec sociálním média jsou, jaké jsou typy sociálních médií a jaké jejich funkce.
Poradí vám, jak přistupovat ke strategii a integraci sociálních médií i s tím, jak má vaše značka v sociálních médiích vystupovat. A také jak má vystupovat v komunikaci interní. Zkrátka ukazuje roli sociálních médií nejen v marketingu, ale i ve fázích, kdy se stává součástí celého vašeho byznysu.
Pokud je tedy vaším cílem vstoupit do světa sociálních médií prošlapanou cestou, Engage je pro vás. Pokud jste pravidelnými čtenáři Solisova blogu, zjistíte ale, že jde spíš o utříděný soubor jeho článků. Ale ani tak není k zahození.
I když je kniha psána čtivě, je na můj vkus psaná jako přehnaně pozitivní manifest o všemocnosti sociálních médií a to já nerad. Je potřeba mít střílzlivý pohled na věc a nenechat se unést vlnou trendů. Proč? Přečtěte si článek Wikinomics and its discontents: a critical analysis of Web 2.0 business manifestos (pdf). Delší, ale očiotevírající čtení.
Pokud si ale dokážete udržet vlastní názor, určitě knihu doporučím. Jde o pěkně utříděné znalosti, které určitě využijete.
Přesně tak Honzo, Solis má podle mě přesně problém právě v tom jak to „tlačí“. Když si potom člověk odmyslí ty superlativy, je to – nebo byla by toe taková docela dobrá referenční příručka. Když jsem po Solisovi čet Shirkyho Surplus, bylo na tom geniální už to, jak začal od první stránky, bez zbytečnejch keců. Engage mohla bejt podle mě i poloviční knížka, přidaná hodnota by byla ve stručné-nalejvárně.
350 stránek je fakt hodně. :)