Projekt About.me vznikl na podzim roku 2009. Člověk by řekl, že spustit projekt až po roce od jeho vzniku je trochu dlouhá doba. Ale asi to mělo svůj důvod. S rychlostí zřejmě Tony Conrad problém nemá, když About.me prodal po čtyřech dnech od spuštění velkému AOL.
Co umožňuje About.me
About.me (podobně jako jeho konkurent Flavour.me) umožňuje uživatelům vytvořit si virtuální vizitku. Nahrajete pěknou velkou fotku, přidáte odkazy třeba na svůj Facebook, LinkedIn a Twitter účet, svůj blog nebo firemní stránky. Získáte pěkný odkaz jako já: http://about.me/honzapav. Díky statistikám se také dozvíte, kolik lidí váš profil navštívilo a jaký je váš dosah v sociálních sítích.
Určitě si říkáte, co s takovou vizitkou. Možná se ptáte, co vůbec s takovým projektem. Kouzlo About.me a podobných je ve vyváření velké databáze kontaktů. Vezmeme-li fakta, o kterých mluví Micheal Arrington ve videu týkající se akvizice About.me, jde z pohledu AOL o chytré řešení – službu může propojit třeba s instant messengerem AIM nebo se svým emailem, který byl nedávno redesignován.
Spojování uživatelských profilů může být byznys
Mě napadá ještě další využití takové databáze – využití pro určování potenciálního vlivu uživatelů na internetu. Umíte to na Twitteru. Super, ale nejste sami. Klout nyní pracuje s Twitter, Facebookem a LinkedIn. Ale co další – Flickr, YouTube, Foursquare a Tumblr? Nejsou právě podobné vizitky místem, kde vám lidé profily dobrovolně spojí, aniž byste je museli spojovat ručně? Má to ale jeden háček.
I když se podobná data hodí, nesmíme zapomenout, že ti, kteří mají “vliv”, se nedají nacpat do vzorečků a nástrojů. Podobné nástroje mohou sloužit jako předvýběr, ale chcete-li kvalitní databázi, kupte si kvalitní pracovní rukavice – hrozí, že budete mít mozoly.
Uvidíme, co s tím AOL udělá – nejdřív prodalo Bebo (umírající sociální síť), pak koupilo TechCrunch a teď to vypadá na nový směr – propojování služeb a přidávání dalších funkcí s dashboardem v podobě About.me? Co si o tom myslíte? A nebyl by podobný projekt vhodný i pro český trh?
0 komentářů