5 zpráv, které by vás neměly minout: Září 2010

5. 10. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Září je můj oblíbený měsíc. Na mediálním trhu i internetu se začíná něco dít, přibývá práce a rozjíždí se natolik známý mediální podzim plný výběrových řízení a příprav strategií na následující rok. Kolegům i konkurentům z mediálek přeji férový boj a klientům dalekohled – strategie na tři měsíce totiž není strategie – je dobré vidět o něco dál.

5 zpráv má od dnešního vydání novinku – na konci najdete anketu, ve které můžete zvolit nejpodstatnější novinku tohoto měsíce. Nezapomeňte, prosím, na ni. Časem bychom se mohli dostat i k “události roku” a budeme jako TV Nova. No nic.

1. Apple s novými iTunes a hudební sociální sítí Ping

Apple nám připravil překvapení v podobě nových iTunes. Nové iTunes se koušou úplně stejně, jako ty staré. Současně s nimi ale přišla i hudební sociální síť Ping. Víme už, jak vypadá, ale v ČR si vyzkoušíte jen těžko. Ping má převelikou výhodu – uživatelskou základnu a propojení na Apple Store. Mohl by “jentak” získat až stošedesát milionů iTunes účtů. A včetně kreditních karet. Otázka zněla jasně – je Ping nový MySpace Killer?

Dozvíte se na Mashable.com

2. YouTube rozšiřuje portfolio reklamních formátů

YouTube na svých čtvrtých narozeninách oficiálně oznámil spuštění nových reklamních formátů pro český trh. Prodej bude probíhat rezervačním způsobem (Google má ceník!, pdf – rovnou jej stáhnete) a Google se prý chystá dohodnout i s mediálními agenturami. Minimální výše objednávky je sto tisíc korun, což je o něco rozumnější, než Facebook v podání ArboInteractive. Na webu Google Pro Váš Byznys najdete nejenom ukázky formátů, ale i nějaké ty chytré insight nástroje.

Ceník reklamy na YouTube

Tiskovou zprávu najdete na Lupa.cz

3. Google se spojil s Centrum Holdings

Google bude prodávat svoji reklamu přes Centrum Holdings. Možná proto se mluvilo o prodeji reklamy na YouTube přes “klasický” rezervační systém, na který jsme zvyklí. Centrum Holdings bude prodávat reklamu ve vyhledávání, v kontextu i na YouTube přes síť lokálních obchodních zástupců, které Googlu na českém trhu chyběla. Seznamu teď začínají o něco teplejší chvilky.

Změna se dotýká také AdFoxu, reklamního kontextového systému CH, se kterým se na Silvestra už konečně navždy rozloučíme. Nejvtipnější na tom je, že jsem to celý vůbec nečekal. AdFox ano, ale Google? Natož, abych se to dozvěděl z Finančních novin, kam zpráva podle reakcí některých z CH zjevně unikla. Náhodou.

Jako první přinesly Finanční noviny

4. Twitter spouští nový Twitter

Krok směrem kupředu udělal Twitter již s aplikací pro iPad. Nové webové rozhraní je velmi podobné a mě se líbí. Člověk tolik neodchází z Twitteru a jemu logicky narůstá čas strávený na stránce. To, že jde o dobrý krok dokazují i reakce – nepotkal jsem ani jedinou negativní. Co by za to dal nový Digg.

Více info a obrázků na GigaOM.com

5. TechCruch byl odkoupen AOL

TechCrunch je synonymum pro technologický blog. Dnes má silnou konkurenci, ale pořád se drží na špičce. Proč ho prodali? Jeho zakladatel Michael Arrington v článku Why We Sold TechCrunch To AOL, And Where We Go From Here říká, že je to kvůli technologickému zázemí, které AOL má a TechCrunch ne. K TechCrunchi totiž patří databáze CrunchBase a ta se sama neobstará.

ComScore analýza návštěvnosti technologických blogů

Michael už nechce řešit problémy s programátory a chce, aby se všichni soustředili na psaní. Někteří z kousavých fanoušků ale tvrdí, že jde o čistý byznys – tedy prachy. A proč ne, Arrington by si to zasloužil. Pete Cashmore, zakladatel konkurenčního blogu Mashable, zase prohlásil, že to jen potvrzuje, že to, co technologické blogy dělají, je správně. Díky za ně!

Více na Gawker.com

Vyberte nejpodstatnější novinku září 2010?


Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..