5 zpráv, které by vás neměly minout: Únor 2011

4. 3. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Nedá se říct, že by byl únor díky menšímu počtu dnů diskriminován co do počtu událostí, které se odehrály. A nebyly to změny zrovna malé. Dost kecání, pojďte si je připomenout.

Google Latitude přidává možnost čeknout se

Google v roce 2005 koupil službu Dodgeball od Denise Crowleyho – ten o několik let poté proslavil slovo check-in (ve FourSquare). Google Přeměnil Dodgeball v Google Latitude a dál jej moc nerozvíjel. Proč by se ale teď nepřidal. Google má svou databázi míst, nedávno přidat Hot Pot (uživatelé hodnotí místa, které navštívili).

Oproti ostatním službám nabízí možnost automatických čekinů – není to nic nového, i FourSquare o tom přemýšlí a je možné, že tuto funci už nějaká z mnoha LBS implementovala. Podívejte se na video. Na svém telefonu se mi nepodařilo čeknout, tak uvidíme, jak moc je to horké téma.

O novince informovalo Mashable.com

AOL kupuje Huffington Post

AOL jde po obsahu a odkup největšího z blogů mě opravdu překvapil. HuffPo byl původně blogem bývalé novinářky Arrianny Huffington – díky kvalitnímu obsahu se začal rozrůstat a stala se z něj docela velká mediální organizace. HuffPo pracuje velmi zajímavě se svou komunitou – hodnotí aktivitu čtenářů (komentáře, sdílení, hodnocení) a přiděluje jim statut. Můžete se dostat třeba až na úroveň mazání nevhodných komentářů.

Tento model zřejmě funguje, už ho totiž implementuje Mashable – Mashable Follow (což zaručeně nemusí znamenat úspěch, jen je dobré to sledovat).

Pokud se chce AOL přeorientovat na specialistu na obsah, má se teď od koho učit. Bude zajímavé sledovat, jak s tímto nákupem naloží.

O akvizici si můžete přečíst na ReadWriteWeb.com

Facebook spuští nové stránky pro všechny

Facebook opět vzbudil hodně rozruchu. Všem umožnil přechod na nové Facebook Stránky. Jen pro připomenutí, 11.3. budou všechny nepřevedené Stránky překlopeny na nový layout. Co nové Stránky přináší, si můžete přečíst na blogu Lukáše Kořínka, jde o přehledné shrnutí.

Slyšel jsem spoustu nesouhlasu s tím, co nové Stránky umožňují. Pravda, mění se výrazně marketingové možnosti. Většinou ale k lepšímu. Facebook bude klást větší důraz na relevanci – příspěvky ze Stránek se budou uživatelům zobrazovat na základě jiných pravidel než dříve. Jakých? Chce to testovat a testovat.

O aktualizaci referovalo opět Mashable.com

Nokia a Microsoft oznámili strategickou alianci

Celý příběh asi nejlépe ilustruje vtip: Microsoft a Nokia. Potkali se na nádraží, ujel jim vlak. Spojení jenom dokazuje, co už se dlouho očekávalo.

Znovuzrození Symbianu zřejmě neproběhne a Maemo (OS, který Nokia vyvíjí s Intelem) taky žádné terno nebude. Jediné, co mělo ze softwarové mapy smysl, byly mapy. Na těch prý nyní buou spolupracovat také (MS má Bing mapy). Dohromady by mohli být slušnými konkurenty klasických satelitních navigací, kterým se podle mých posledních zkušeností nepodařilo naskočit na vlak, který nakonec odjela Nokia s Microsoftem.

O mobilní alianci se zmiňuje Lupa.cz

Prima Love startuje

Prima Love nahradí regionální vysílání R1. Půjde primárně o kanál zaměřený na ženy (nejspíš protipól Prima Cool a podle programového schématu by to mohlo fungovat. Strategie je v podstatě podobná jako u Prima Cool – hodně kvalitních zahraničních akvizic. Rozdíl je pak v české seriálové tvorbě – znovu se setkáte (ať už chcete nebo ne) úspěšnými Rodinnými pouty, VKV, Letištěm nebo Ošklivkou Katkou. Jsem zvědavý, o kolik se v ČR zvedne spotřeba papírových kapesníků. Start je 8.3., určitě se koukněte a dejte vědět.

O novinkách v TV tradičně z Digizone.cz

Dále se v únoru událo:

Která z únorových 5 zpráv je podle vás nejdůležitější?


Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..