V srpnu se nám události docela rozhýbaly. Zajímavé bylo sledovat hlavně akvizice, které nám možná napoví o dalším vývoji technologií. Je to sice mimo záběr pětizpráv, ale za zmínku určitě stojí akvizice Autonomy. Firmu, která dokáže zpracovat data vaší korporace jakékoliv velikosti, abyste se v nich vyznali a ještě na tom vydělali, koupilo HáPéčko. Ano, ten výrobce notebooků a tiskáren. Ve směřování HP je to výrazná změna. Ukazuje nám, kudy časem půjde více podobných firem.
Google kupuje mobilní byznys Motoroly
Google má vždy dost vysoké ambice a odkup mobilního byznysu Motoroly to jen potvrzuje. Jaké to bude mít následky? Pro většinu výrobců mobilního hardware to znamená, že Google s Androidem počítá i nadále. Co to ještě znamená? Málo se už ví, že součástí tohoto obchodu byly i patenty na set-top-boxy, které můžou pomoci Google dostat se vám do obýváku. Ano, Google TV.
O akvizici fungoval rozlámaný TechCrunch
Google+ přidává hry, Facebook kontruje
Uslyšíte to ještě tisíckrát. Google+ x, Facebook y. Ale hry jsou něco, co Facebooku výrazně pomáhá a to nejenom z pohledu času, který uživatelé na Facebooku tráví, ale i z pohledu monetizace. Google+ hry spustil, vytvořil pro ně novou záložku a od té doby o nich nebylo slyšet. Facebook kontroval tím, že zvětšil layout pro hry. A od té doby ticho.
O hrách jste mohli číst na blogu Google
Díky Klábosení máme nové statistiky českého Twitteru
Díky Ataxu a jeho klábosení máme nové statistiky o vývoji českého Twitteru. Co z toho vyplývá? Twitter pořád není a (než přijde lokalizace do češtiny) ani nebude žádné terno. Alespoň pro marketingové využití. A abyste měli opravdový důvod Klábosení navštívit, máme i super žebříček 101 nejvlivnějších uživatelů na československém Twitteru. Zajímalo by mě, Josefe, která ze sekcí je nejnavštěvovanější. A stejně, žebříček zjevně moc nefunguje, protože jsem se tam nenašel :).
Stats přehledně popsali na tyinternety.cz
Facebook Deals končí po čtyřech měsících
Facebook se rozhodl ukončit službu Deals a zachovat (nejspíš) Deals pouze pro ty, kteří se čeknou pomocí Google Places. Vypadá to, jakoby se tento model nemohl ujmout už jenom proto, že je organizačně velmi náročný. Jen si vemte Groupon se svoji sítí obchodní zástupců. A to, že se Groupon spojil s FourSquare, je jen další argument pro. Český trh se “slevomaty” se taky konsoliduje, obávám se, že tenhle byznys už je za zenitem a vydží jen pár hráčů.
Víc info na Lupě
Google chce znát i tvoje jméno
Internet byl odjakživa médiem, které bylo anonymní. Lidé to brali jako výhodu i nevýhodu (pamatujete na vtip o psovi, který sedí u počítače a říká: “na internetu nikdo neví, že jsem pes”). Google se to rozhodl změnit a není to jen o byznysu. Pořád si myslím, že pokud jde o reklamu (teď nemyslím CRM), tak nikoho moc naše jména nezajímají. Tenhle plán Googlu jde ale dál – co kdyby byl Google bankou. Nebo jedinou entitou, která zaštiťuje identifikaci lidí. Na nadnárodní úrovni. Jak si s tímhle akademici poradí?
Přečtěte si analýzu na GigaOm
Tak která událost srpna vás nejvíce zaujala? Dejte vědět v anketě!
[polldaddy poll=5494335]
0 komentářů