5 zpráv, které by vás neměly minout: Prosinec 2010

5. 1. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Zakončujeme další rok, první rok této pravidelné rubriky 5 zpráv. Když jsem si ji vymyslel, byl jsem varován, že to bude fuška. Dělat něco pravidelně. Já doufám, že se vám nejen lbí, ale je i přínosná. Pokud máte nějaký tipy na zlepšení, víte kam je napsat. Pokud žádné nemáte, taky klidně něco napište. Díky.

Yahoo plánuje konec Delicious

Z Yahoo unikl slide, který oznamuje možný konec záložkovací služby Del.icio.us. Yahoo poté uvedlo, že službu nevypne, ale ani nebude dále rozvíjet. Řešením by bylo Delicious prodat, ale jako uživatel bych se se službou už stejně rozloučil. Záložkovací služby jsou pro širší společnost nadbytečné – ani já sám nevidím důvod, proč je používat. Uživatelé bookmarkovacích služeb se asi budou cukat, ale co mohou nabídnout v době, kdy masa upřednostňuje Facebook a Twitter?

Více na VentureBeat.com

Facebook testuje nové Stránky

Facebook má ve zvyku jednou za čas něco pořádně změnit. Po nových Skupinách a Profilech to jsou Stránky. Z výčtu změn, které jsem stihl zaznamenat mě fascinuje hlavně nemožnost nastavit si cílovou záložku. Záložky se staly minulostí, ale logický problém v tom nevidím. Prostě se trochu změnila navigace. Na Stránce dále chybí profilové fotky fanoušků, ale nevěřím, že by šlo o snahu změnit charakter vztahu mezi Stránkou a fanouškem.

Poslední novinkou, kterou jsem si v Čechách pořádně vyzkoušet nemohli, je možnost přihlásit se jako Stránka. To, co bylo k dispozici se výrazně lišilo od situace, kdy je uživatel přihlášený jako uživatel, ale pak se nám Facebook hezky zhroutil a žádné změny nepřišly. Chvíli byly v provozu i Místa a Otázky.

Změny na Facebooku jsou popsány na Bradbury.cz

FourSquare přidává fotky a komentáře

FourSquare začíná být zábavné. Zakladatel Dennis Crowley vždy říkal, že není problém komentáře a fotky spustit, ale že se soustředí na tvorbu přidané hodnoty pro uživatele. Respektive, amerického uživatele. Všechny aktivity Foursquare totiž směřovaly k tvorbě zážitku “po checknutní” (post-checkin). Ten se nás mimo USA moc netýkal. Právě proto jsou komentáře a možnost přidávat fotky něčím, co by mohlo pomoct zvýšit atraktivitu FourSquare i u nás. Tedy, pokud bude FourSquare někdy stabilně fungující službou.

O této novince informovali na ReadWriteWebu

Seznam.cz spouští Mapy pro iPhone

Seznam.cz se konečně rozhoupal a naskočil na pěkně rozjetý vlak. To, čemu říkají LBS aplikace, je mapová aplikace, kterou už jste si mohli vyzkoušet u konkurence – Google Maps pro mobily. Co se ale musí nechat, je fakt, že aplikace nejspíš v pořádku funguje a určitě se, jako Seznam celý, masově ujme. Sice trochu pozdě, ale na první pohled precizní práce. Co mi pořád chybí u seznamáckých map je API. Jeden pořádný komerční projekt by to ale určitě zachránil.

Google Maps se mezitím posunuly ve své verzi pro Android posunuli k 3D offline verzi. Opět o něco lepší hračka pro náročné.

O nových Mapách [itunes link] informovala Lupa

Groupon odmítl nabídky na odkup

Na konci listopadu vzbudil pozornost pěkný drb. Odněkud uniklo (opět leaks), že Google kupuje praotce všech slevových webů – Groupon. Cena byla vyčíslena na 6 miliard. Byl by to logický krok vzhledem k tomu, že crowdshopping (hromadné nakupování), jak je trend také nazýván, vydělává. Více logické je ale propojení s některými novými (i staršími) projekty Google. Možná jste zaznamenali Hotpot – službu, ve které hodnotíte místa. Za zmínku určitě stojí i další – Google Maps, Places, Latitude (který je určitě rozvíjen). Existuje totiž veřejné tajemství – hromadné nakupování má hodně blízko ke geolokaci (LBS aplikacím).

Groupon nakonec nabídku odmítl. Možná se bál klasického konce Google akvizicí – třeba jako když Google pohřbil Dodgeball, jeden z prvních výrazných projektů Dennise Crowleyho. Ano, toho chlapce, který v kuchyni místo vaření rozjel FourSquare.

Tuto zprávu přinesl blog Mashable.com.


Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..