4 kroky k úspěšné kampani s uživatelským obsahem

26. 4. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Do každé Facebook aplikace dnes musíte něco nahrávat – fotky, videa. Vzniká opravdu hodně projektů, které si kladou za cíl tvorbu uživatelského obsahu. Proč většina z nich umře, v některých se obsah objeví, ale nedá se použít a pouze u části se sázka na UGC (user-generated content) zúročí?

YouTube videos

90-9-1: Pravidlo, které mějte na paměti

Pouze malá část uživatelů, který váš projekt navštíví, budou tvořit obsah. Zmíněné pravidlo říká, že to bude 1%. Dalších 9% uživatelů budou tento upravovat, přetvařovat nebo sdílet. Zbylých 90% bude vytvořený obsah konzumovat. Poměry se samozřejmě liší podle různých typů témat. Prostě je důležité zamyslet se na charakterem cílové skupiny. Nezapomínejte na to, že cílem projektů většinou není vytvořit co nejvíc uživatelského obsahu, ale právě zabavit těch 90%.

Cíle

Z předchozího jasně vyplývají cíle – musíte vědět, k čemu vám projekt bude dobrý, k čemu bude sloužit. To je to nejsložitější na celém projektu. Tvorba konceptu také vyžaduje čas. Žádný funkční projekt se neupekl za týden. Jakmile máte cíle projektu, zbývá poslední oříšek – motivace uživatelů.

Motivace

Jako motivace se u většiny projektů používají soutěže „o hodnotné ceny“. Určitý typ lidí má soutěže rádo, počítejte s tím, když projekt vytváříte. Soutěže jsou fajn, dokud víte, že máte šanci sáhnout si na hlavní cenu. U soutěží, které jsou běžně k vidění, chybí jakákoliv snaha motivovat lidi směrem od zadání k vyhodnocení (od A k B). To ale není zábava. Zkuste se podívat, jak motivuje uživatele SlideShare, LinkedIn a asi nejlépe FourSquare. Jsou to prvky, které se objevují ve hrách – proč myslíte, že jsou sociální hry tak úspěšné? A nebo obráceně, nebyly všechny hry vždy sociální, protože dobře pracovali s motivací?

Třešnička na dortu

Poslední krok je už spíše technologický. Uživatelům musíte nastavit jednoduchou a jasně formulovanou runway, která je vystřelí směrem k hotovému obsahu tak, aby uživatel přidal vlastně jenom třešničku na dortu a přitom měl pocit, že to celé zvládnul sám. Nesmí jim tam nic překážet. A čím složitější obsah potřebujete vytvořit, tím vyšší nároky kladete na cílovou skupinu – a s tím byste měli počítat.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..