Za čím se (u)honíme?

30. 3. 2009 | Blog | Žádné komentáře

Reklama je fenoménem nejen proto, že nikdo neví proč tu vlastně je a jaké má účinky. Zajímavý místem je svět, ve kterém se pohybují lidé, kteří v reklamě pracují. Zřejmě z důvodu masovějšího zásahu se začala média využívat nonstop (s nadsázkou). Logické vyústění je, že bude hodně lidí nonstop pracovat. A proč? Co je k tomu žene?

Napadly Vás peníze? Mě také, ale nevěřte žvástům o nadprůměrných platech v reklamě. Ano, povedete-li mediální nebo kreativní agenturu, budete za vodou. Ale jinak můžete být normálním pěšákem v poli, asistentkou nebo sekretářkou. Peníze v reklamě samozřejmě jsou a jejich distribuce je ne vždy spravedlivá. Nebudu-li brát v úvahu fakt, že nadřízený nedovede ocenit vaše schopnosti, zapálení a um, je tu ještě další nespravedlivost. Těžko říci, zda může člověk objektivně posoudit vzdělání a nasazení, když 1) dělá jinou práci a 2) nemá třeba oborové vzdělání a staví ne zkušenostech z praxe (samozřejmě netvrdím, že jsou pak „něco míň“).

Nutí nás nonstop pracovat agentura?

Zpočátku to tak jistě může být. Stává se, že vás po třech měsících vyhodí, nebo si zvyknete. A pak už to jde samo. Práce je vždycky dost. Jenomže kdyby to bylo jenom o nucení pracovat, uznejte, že byste to asi dlouho nevydrželi. Chce po Vás šéf víkendy? Dáte na stůl výpověď!

Peníze jsou samozřejmě dobrým motivem (přiznejme si to) v jakékoliv situaci. Budete-li mít víc peněz, můžete jich víc utratit = užít si to málo volna, které máte, naplno. Trochu kontrastní či schizofrenická úvaha?

Práce v jakékoliv reklamní agentuře je práce jako každá jiná kancelářská. Ráno tam přijdete (nepočítám Riegrovy sady :)), zapnete počítač a celej den do něj koukáte, tu váš naštve zákazník, kolega, klient, médium. Večer vypínáte a jdete domů. Ale jsou tací, kteří tvrdí, že je práce baví. Ona je nebaví, je to jako droga. Je to chytlavá práce, která vás chvílemi nebaví, ale v sekundě jste rádi, že ji vlastně děláte. Otevírá vám široké spektrum možností, jak a kde se realizovat. Cení se v reklamě feťáci?

Budu-li mluvit za sebe, kdybych se měl realizovat jen prací, umřel bych nudou. Mám rád milion dalších věcí kolem (rugby, filmy, hudbu), musím se ale přiznat – práce mě chvílemi degeneruje a já se kolikrát musím zastavit a zrevidovat, co vlastně dělám, abych se v tom neztratil.

Už je to tak asi dané, že celou dobu (ano myslím život, ale nechci být patetický) někam směřujeme. Reklama jako pracovní obor je dobrým místem, kde můžete udělat kariéru, reklama ale taky už několik chudáků zničila. U kreativců se mluví o ukořistění všech nápadů během prvních deseti let a následné nepoužitelnosti, u médií jde snad jen o množství práce, které vám může spadnout na hlavu, neschopnosti zlepšovat pracovní procesy – a v obou případech to odnáší játra.

Ženeme se tedy za mamonem, uznáním od druhých, slávou, respektem, každou novou elektronickou blbostí a novým modelem Audu A8 v garáži, velkým přepychovým bytem za prahou, dovolenou na pláži.. v šárce nebo v lese? :) Nebo je to droga?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..