Média, dejte nám důvod

20. 4. 2011 | Marketing a reklama | 2 komentáře(ů)

Předem upozorňuji, že mám dnes výbornou náladu a neplánuji si vylít nějaký osobní problém. Dnes mi do inboxu dorazily dva emaily, které mě donutily otevřít WordPress. První z nich se týkal nabídky inzerce na webu, který je určený výhradně pro ženy. Druhý se pak týkal televize Public. Chcete vědět, proč tyto dvě nabídky selhaly?

Případ 1: Web pro ženy

Webů pro ženy je na českém internetu víc než je třeba. Všechny publikují články, mají poradnu, diskuze a nějakou nezbytnou fíčuru jako BMI kalulátor. Všechny jsou prostě stejné. Pokud pošlete prezentaci, která popíše typický web pro ženy, nedáváte plannerům nebo buyerům důvod se webem zabývat. Tím důvodem nejsou témata článků, diskuze nebo poradna.

Důvodem může být specifické chování uživatelů, které jste změřili. Může to být kvalitní redakce postavená na profesionálech. Nebo komunita, kterou se vám za deset let existence (kterými se chlubíte) podařilo vybudovat. Důvodů je spoustu a žádný je málo.

Případ 2: Public TV

Nebudu teď hodnotit kvalitu progamového schématu Public TV. Jsou v jiné situaci, jiné rozpočty, jiné příjmy z reklamy, jiná sledovanost (i když to spolu souvisí). Prezentaci, která mi přišla, jsem dočetl do druhého slajdu a rozhodl se nepokračovat.

ukázka z prezentace TV Public

Pak jsem to kousl a zjistil, že tam jsou relevantní informace. Jenomže k těm už se nikdo moc nedostane. Pokud jste nová moderní firma sledující trendy, je to sice hloupé, ale nemůžete se prezentovat podobným způsobem. A to není o rozpočtu, který vaše firma spravuje.

Pozitivní na obou případech je, že vyvolaly reakci. Myslím, že zpětná vazba je velmi důležitá a možná by bylo dobré si rýpnout klasicky i do druhé strany. Jak mají média vědět, o jaké informace máme zájem, když jim nedáváme zpětnou vazbu? Možná mě za to někdo nemá rád (ano, i to se děje), ale já prostě budu dávat feedback a budu říkat, že se mi nabídka nelíbí, case study nepřijde úspěšná a projekt domyšlený. Vždycky ale přidám svojí trošku ke zlepšení situace. A tak se posouváme dál.

Je někdo stejného názoru? Někdo proti? Dejte mi zpětnou vazbu.

Btw, určitě si přečtěte další doporučení (první doporučení a druhá doporučení), o kterých jsem psal.

 

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

2 Komentáře

  1. Mára

    Mno, TV Public včera v podstatě omezila svou činnost pouze na zasílání nabídek. Nabídnout toho však už moc nemůže :-)))

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..