IAC 2011: Pořád ty samé tváře

6. 5. 2011 | Internet a sociální média | 3 komentáře(ů)

Beru skoro až jako povinnost napsat o tom, jaká byla letošní Internet Advertising Conference (pořádá SPIR). Oproti loňskému roku byla hned jedna výrazná změna. Místo. IAC se konalo ve vysočanském hotelu Clarion a musím přiznat, že jde o velmi reprezentativní prostor. Za to určitě bod. Kdyby to takhle bylo i s celou konferencí.

Pořád ty samé tváře

Rád potkávám lidi, se kterými pracuju. Na konference už chodím v podstatě jen kvůli tomu, myslím, že jsme to popisovali jako bulvární večírek. Vidět a být viděn. Informace totiž získáváte právě spíše díky kontaktu s ostatními lidmi. Co se ale nemění, jsou prezentující a nejde o konkrétní lidi, ale spíš firmy, média. Vždycky prezentuje Seznam, Google, Telefonica a další a já nemám nic proti tomu, ale co jsem stihl zhlédnout byla buď nuda, nebo to prostě všichni už někde slyšeli (pro ty, co chytají za slova, samozřejmě byly výjimky).

Právě proto byl velmi světlou výjimkou Idealista David Šimák (@da_id), ale o tom později, a Honza Simkanič (@simindr), u kterého jsem si nebyl jistý, zda nejde zase o součást nějakého představení jako na vyhlášení Křišťálové lupy. Prostě geniální.

Zahraničních návštěv bych prosil více

Když kritizuji (a sám mám z toho pak špatné svědomí), mám ve zvyku přinášet návrhy řešení. S několika lidmi jsem se shodl, že by IAC velmi pomohla nějaká nová krev, například ze zahraničí. Nejspíš víte, že zrovna naše MEC přivezla Jeffa Hyamse, ale o tom to není. Těch lidí by mělo být víc. A proč ne třeba z agentur, které se neustále vytahují svojí globální sítí, proč ne třeba z médií, která se vyskytují napříč Evropou (Ringier apod.).

Na druhou stranu, kdo by k nám jezdil, pokud si děláme vizitku tím, že například na prezentaci Jeffa půlka lidí odešla buď na oběd, nebo na prezentaci Tomáše Čupra (a vůbec nic proti Tomášovi). Já bych se na to příště vykašlal.

Ëikasia Tweet z IAC

Zadavatelé byli kde?

Přemýšlím trochu nad tím, proč se konference koná. Je to kvůli edukaci? Osvětě? Novinkách? Trendech? Pak mi tam chyběli lidé z řad zadavatelů, kteří by konferenci také mohli přinést nové impulsy. Zajímalo by mě, čím to je. Line-up by pro ně nemusel být nezajímavý.

Prezentace, které stály za to

Nerad bych, aby to vypadalo, že jsem se na konferenci jenom nudil. Určitě mě bavila prezentace:

  • Patricka Zandla, kdy se všichni zúčastnění pobavili i poučili a trochu vystřízlivěli ze „sociálního nadšení“,
  • Dana Dočekala, který ukázal, jak se opravdu v sociálních sítích nechovat (i když se na můj vkus výrazně navážel do konkrétních lidí – asi jako odplata za předchozí panel s paní Juráňovou),
  • Adama Javůrka (velmi pochopitelně podané téma placení za obsah v době tabletů a dalších hraček) a
  • konečně Davida Šimáka, který mě i přes pomalejší rozjezd zaujal nejvíc. Proč? Možná byl nejčerstvější? Téma, které přinesl bylo jiné? Asi od všeho trochu. škoda jen, že nemohl každý z těch trendů rozvést do šíře.

Pro úplnost musím říct, že jsem hodně prezentací také neviděl – ty soudit nemůžu.

Co se změnilo za rok?

Loňský článek o IAC měl název „Sedění místo řešení“. Loni to bylo hodně o stěžování si na problémy, ale to jsem letos úplně nezaznamenal. Většina prezentací se zabývala nějakým aktuálním trendem a to je dobře. Je to posun, a i když si někteří stěžovali na všudypřítomný mobilní marketing, tempo bych nezvolňoval.

Je určitě dobře, že se IAC koná a jistě bude konat i další rok, kdy budeme řešit výrazné změny na trhu (hlavně změnu Gemiusu za ComScore). Pokud jste v roli těch, kteří mají možnost ovlivnit, kdo se bude ucházet o pozornost návštěvníků příští rok, dovezte nám něco z venku. Ať je to klidně operátor, nebo Google (i když prezentace Dana Nohela byla také zajímavá), ale z venku. To by totiž mohl být argument pro lidi, kteří již nepovažují IAC ze místo, kde mohou něco získat.

Byli jste na IAC? Jak se líbila Vám?

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

3 Komentáře

  1. David Šimák

    Děkuji za pozitivní zpětnou vazbu. Podrobnější popis zmíněných trendů jsem obětoval snaze ukázat víc kontextu. Každopádně se to pokusím napravit aspoň nějakým článkem na blogu.

    Odpovědět
    • Honza Páv

      Je mi to naprosto jasný :) budu čekat na nějaké články.. díky

  2. pedro

    za me velky souhlas s ucasti ze zahranici a souhlasim, ze vedle agentur (medialnich, kreativnich ci jinak specializovanych) by to mohla byt media. a klidne to muze byt zmineny Ringier nebo Sanoma apod. tohle konferenci ozivuje
    utek lidi z Jeffovy prezentace se obavam byl i z duvodu anglictiny. v kombinaci s obedem je to fakt neskutecna ostuda pro nas trh!!
    kazdopadne ja davam letosnimu rocniku urcite vice bodu, nez lonskemu. a to i presto, ze tam probehly prezentace, ze kterych jsem musel odejit, protoze se to nedalo vydrzet. tohle je holt ale neodhadnutelne. a netykalo se to prezentace Davida Simaka :) ta byla fakt zajimava

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..