Paul Levinson je chlápek, který na Fordhamské univerzitě v NY přednáší studentům o komunikaci médiích. Nedávno jsem se dostal k videu, ve kterém zmiňuje zajímavý názor na to, jak je to s tou dnešní dobou a její informační přesyceností.
Takzvaný informační clutter (=přesycenost) je podle něj takový mýtus, který si kolem sebe média vytvořila. Pro srovnání používá pěknou historickou analogii: množství informací je dneska stejně velké jako v historii, celé je to jako v knihovně.
Všechny knihy přečíst nemůžete, ale pokud hledáte informaci, musíte vědět, jak ji najít. Musíte prostě vědět, jak funguje navigační systém a rejstříky v knihovně, nebo si najít svůj efektivní způsob konzumace informací.
Množství informací roste natolik, že samotné “číslo” není z pohledu člověka relevantní – i před sto lety byste všechny informace nenašli. Co se mění je, je jejich dostupnost, kterou přináší nová média. A my se v tom ztrácíme.
Pěkný postřeh, ale na v výsledném efektu to mnoho nemění.