Stane se zásilková služba novým slevomatem?

26. 7. 2012 | Marketing a reklama | 1 komentář

Možná už jste slyšeli o Dollar Shave Club. Za pár doláčů si necháte každý měsíc zaslat žiletky, kosmetiku a další pánský sortiment prémiové kvality. Přijde vám to povědomé? Pokud čtete SixPack, mohli jste si přečíst o podobné službě, která funguje i v Čechách. Jmenuje se Chlapská zásilka. Je čerstvě spuštěná, určitě by se dalo vymyslet spoustu super věcí, který by se daly pravidelně zasílat. Co spojuje Dollar Shave Club, Chlaskou zásilku, Bark Box, Foodzie nebo podobné služby? Je to staré, neinovativní retro předplatné v kombinaci se zásilkovou službou.

Moment překvapení a dobrá příležitost pro nové produkty

Barkbox budete milovat, pokud máte psa. Respektive pes možná bude nadšený více. Od 17 dolarů za měsíc si můžete zaplatit perfektní službu, která vám doručí balík plný psích dobrot a kupy dalších doplňků. Produkty, které vám v krabici doručují, mohou obsahovat produkty různých značek a vy tak vlastně netušíte, co přesně vám přijde. Výborné překvapení pro šestinohé přátelství, zajímavý prodejní kanál pro nové značky, které jste ještě nestihli vyzkoušet.

Foodzie funguje stejně, nicméně na obsahu si už pochutnáte i vy. Každý měsíc si vyberete „téma“ a podle toho dostanete nějaké chuťovky, které jste určitě ještě neochutnali.

Předplatné funguje ve světe, bude fungovat i u nás?

Kdybyste mi ještě před třemi roky řekli, že existuje velký potenciál v předplatném, asi se zasměju. Předplatné časopisů u nás, na rozdíl od USA, nikdy nemělo velkou tradici. Nejčastěji protože vám daný časopis nepřišel, nebo sice přišel, ale poškozený, nebo si ho nakonec přečetl váš soused.

Za to mohla Česká pošta a kvalita jejich služeb (alespoň tak jsem to pobral během svého působení v médiích, protože ani mě samotného nikdy nenapadlo si cokoliv předplácet). Naštěstí to vypadá, že jde pošta do sebe. Poděkovat můžete hlavně konkurenci, jak už to bývá.

Jednou jsem vedl diskuzi s Danem Köpplem o budoucnosti deníků. Ptal jsem se, zda může prodloužením periodicity na dva či tři dny novinám pomoct. A odpověď? Ano – do hrobu. Narušíte tím totiž zvyk a lidé si noviny přestanou denně kupovat.

Stejně fungují i úspěšné internetové služby – evernote, hootsuite a spousty dalších. A je to nový obchodní model? Víte, jak funguje B2B byznys s tiskárnami? Dostanete ji levně nebo zdarma a platíte měsíční poplatek za údržbu? A byznys s výtahy? A tím se dostáváme k podstatě článku.

Vytvořte návyk

Automaticky obnovované předplatné na měsíční bázi, které vám zajistí přísun produktů každodenní spotřeby nebo nezbytných  kravin až k vašim dveřím, je perfektní obchodní model. Navíc být moje máma, zaplatil bych to hned bráchovi.

Chlapská zásilka zatím neobnovuje objednávky automaticky, každou zásilku musíte schválit (zatím jsem nezkoušel, čerpám pouze ze SixPacku – každopádně pokud někoho zajímá můj názor, dal bych lidem vybrat). Osobně bych viděl nutnost jít každý tři měsíce na web Zásilky jako překážku, ale chápu, že je to asi nutnost, když na našem trhu nejsou lidé zvyklí platit na internetu jinak než příkazem k úhradě nebo dobírkou.

Nevím, jestli to vidí ještě někdo jiný, ale tohle by mohl být další velký boom, který na český trh jednou přijde. Investoři v USA teď sice mají jiné zájmy (location-based služby jako Highlight, projekty točící se okolo senzorů, pinterestů, taskrabbitů atp.) a těchto zásilkových služeb si zatím moc nevšímají (neříkám, že vůbec).

Co byste byli ochotni podobným způsobem předplácet? A využili byste vůbec podobnou službu? Komentáře jsou vaše a sorry za ten bulvární titulek :).

Odebírejte newsletter

Sbírám zajímavé tipy na zefektivnění práce s digitálními nástroji, točím videa a píšu články.

Souhlas se zpracováním osobních údajů(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

1 komentář

  1. Alex Doktor

    Co si pamatuju, tak třeba Sox4you funguje už nějaký ten rok (totální kopie zahraniční služby, nakolik úspěšná nevím). Ideální mi přijde kombinace s nějakou službou navíc – sám takhle využívám zehelenikosil.cz a jsem s tím fakt spokojený. Takže určitě budoucnost to má pokud se podaří dostatečně rychle vytvořit základní skupinu uživatel, kteří to budou využívat.

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..