Další 3 doporučení pro efektivnější prodej reklamy

19. 7. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Sledujete-li mé články, víte, že mě efektivita pracovních procesů v médiích přinejmenším zajímá. Hned po publikování článku 3 doporučení pro efektivní prodej reklamy jsem dostal pozitivní zpětnou vazbu a i několik lidí z médií mi dalo za pravdu. Rozhodl jsem se přidat ještě další tři. Těžko říct, jestli jsou poslední.

It´s disco time

Pokud chodíte na diskotéky, chodíte pravidelně na jedno místo? Představte si situaci, že jsem kluk, kterej nemá holku. A chce nějakou poznat. Diskotéka je pro to ideální místo (pánové, pouze v našem příkladu). Abych si mohl vybrat, chci potkat a poznat co nejvíc holek. Co je lepší? Chodit pořád na tu samou diskotéku, nebo jich navštívit vícero?

Mediazastupitelství si naivně myslí, že nakupujeme jenom u nich. Oni samozřejmě vědí, že to není pravda. Přijde mi, že se snaží prezentovat svět, ve kterém existují jen jejich média.

Nakupujeme více různých médií u více různých mediazastupitelství. Je to naše práce. Pokud potřebujete uživatele zasáhnout s nějakou frekvencí, naplánujete weby jednoho mediazastupitelství – je totiž pravděpodobné, že je navštěvuje všechny Zprávy, sport, bulvár a lifestyle. Potřebujete-li zasáhnout co nejvíce lidí, musíte naplánovat několik webů, které pokrývají stejné téma – málokdo totiž navštěvuje všechny. Samozřejmě, tohle je jen příklad. Mimo diskotéky si poradíme s analýzami překryvu návštěv různých cílových skupin, ale tím vás nudit nebudu.

Víte, kolik holek chodí na diskotéky?

Mě třeba tohle číslo úplně nezajímá. I kdybych to věděl, tak je mi to k ničemu. K čemu je ti vědět, kolik holek chodí na všechny diskotéky, když je nemáš prachy, abys je pozval na drink. A kdybych všechny pozvat mohl, co z toho budu mít? Jedna se mi nelíbí, druhé se nelíbím já, třetí neumí tancovat a čtvrtá nečte Mashable.

[img credits: free-web-design.co.cc]

Nemá cenu pozvat všechny – vidím nějakou, která se mi líbí, tak za ní jdu a zajímá mě, jaká je, co ji baví, co ráda jí a jestli má Facebook.

Statistiky návštěvnosti všech webů jsou pro mediálního plánovače stejně irelevatní, jako pozvat všechny holky na všech diskotékách na drink. Když mám do mediaplánu zařadit web, nebudu to dělat, protože jste například čtvrtí na českém internetu. A přiznám se, sice (nejspíš) vyjmenuji mediazastupitelství v TOP10, ale jaké mají pořadí? Nezajímá.

Nic si nemyslete a buďte sami sebou

Představte si, že jste hustej týpek a na diskotéce potkáte zlatou Ladu Brůnovou. A spustíte: “hele holka, já mám už půl roku Twitter a mám víc než dvě stovky felouers”. A Lada má na výběr. Buď vás pošle rovnou do hajzlu a nebo si bude myslet své. A budete mít kliku, když vás neprotáhne přes Twitter (i když je hodná). Takhle rozhodně nezaskórujete a jediné, co vám zbyde je přidat si ji do svého feedu.

Souvisí to trochu s druhým bodem z minulého článku. Poznejte, kdo proti vám sedí, a pokud jste líni to udělat, nehrajte divadlo. Nehrajte si na odborníka, buďte normální. My se k vám budem normálně chovat. Nejvtipnější je, když se chce někdo bavit o těch cool a hype věcech jako kontextová reklama placená za proklik. Vodvar.

Všímáte si, jak se pořád víc propojují profesionální a lidské “požadavky”? Choďte se na diskotéku bavit o normálních věcech a nestůjte v tý svý vytuněný felícií před diskotékou s loktem z okýnka. Pojďte si udělat hezčí večer, ať ráno netrpíte psychickou nebo sociální kocovinou.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..