Jak být hodným mediazastupitelstvím?

25. 2. 2010 | Marketing a reklama | 1 komentář

Na českém trhu jsou dva typy mediazastupitelství (co to je?). Jedna jsou hodná a druhá zlá. Ta hodná jdou vstříc svým klientům (přímým a mediálním agenturám), ta zlá si pak svou „politiku“ utvářejí tak, jak se jim hodí. A to je sakra dobře.

Ceníky a rohlíky

Existuje jeden způsob, jak být dobrým médiem. Všichni máme rádi, když dostaneme slevu. Ještě větší radost máme, když to nečekáme. Mediazastupitelství prodávají reklamu prostřednictvím ceníku. V tom naleznete ceníkové ceny. Po dvou letech v mediálce mám tendence jít do obchodu, sáhnout pro tři rohlíky a říct si o minimálně 15% slevu. Ceníková cena už nemá žádnou váhu. Ceníková cena je pouze částka, od které jsou odečteny slevy.

Jak si získat své oblíbence?

K té cestě – mediazastupitelství si stanoví hodně vysoké ceníkové ceny, z nich pak může dávat klidně i 40% slevy. A to nemluvím o bonusech (AVBs, roční objemové bonusy). Vydáte-li se touhle cestou, můžete pak klientům tvrdit, že jim dáte vyšší slevu, než jiné mediazastupitelství.

Na druhou stranu se ale dostáváte na cestu s jediným koncem. Časem na podobnou obchodní politiku přistoupí i ostatní a vy budete muset dávat víc. A víc. Naučíte své klienty jít po slevě. A kvalitativní stránka mediálního plánování, efektivita? Řekni, kde ty kytky jsou..

Zlý je ten, kdo..

Je malá sleva důkazem neefektivity nákup média? Přečtěte si tuhle větu ještě jednou a srovnejte si to s tím, co o mediálním plánování víte. Inu, první přístup, který absolutně degraduje prodávaný mediální prostor na rohlíky, dělá z médií kamarády. Přístup, ve kterém stanovíte reálné ceníkové ceny a pak dáváte adekvátní slevy, je špatný.

Tenhle monolog obsahuje dva aspekty, které jsou špatně. Není to jen o médiazastupitelstvích. Chyba je i v nás, mediálkách a klientech. Jdeme po slevách, po ceně. Nebojíme si říct o slevu, o peníze za práci ano. Až se zase budou někdy rozpočty stanovovat na základě předpokládaných cílů, budeme si vyprávět o tom, jakou roli hraje sleva.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

1 komentář

  1. Honza Páv

    Testuji Facebook connect pro Eikasia.cz – mimochodem tenhle článek stojí za přečtení..

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..