IAC2010: Sedění místo řešení

28. 4. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Včera proběhla konference IAC2010 (Interent Advertising Conference). Docela dlouho jsem se těšil. Ve chvíli, kdy jsem se dozvěděl, že tam nebudu, jsem o něco přicházel. Naštěstí se situace otočila a já se tam dostal. Neptejte se jak.

A jak konference vypadala? Začátek, do kterého jsem vkládal velké naděje, byl spíše smutný. Téma (aktuální internetový trh pohledem SPIRu) bylo zajímavé, ale informativní hodnota nulová. Média si budou stále stěžovat, že po nich mediálky chtějí velké slevy. Mediálky si budou pořád stěžovat, že je klienti nechápou, že internetu (a médiím vůbec) nerozumí. Budoucnost je v GRP, ale téměř nikdo, neví co to je. La vida es de mierda.

Konference se i nadále ubírala podobným směrem. Přidal se hardsellový tón u případových studií a specifických typů komunikace na internetu. Behaviorální cílení si to pro jistotu pojistilo a pustilo dvě stejné prezentace za sebou. Způsob, jakým někteří prezentovali „své děti“, udělal z konference prodejní kanál.

Hlavním smyslem konference, vypadá to, je, aby se setkali lidé z oboru. Aby byli vidět. Konferencím obecně lze přičíst jedno plus – mluví se na nich o tématech, které internet pálí, které se týkají budoucnosti. Konference by měla být spouštěčem dalších diskuzí. Z IAC mám pocit, že se o tématech jenom mluví, nikdo (až na výjimky) nepřinesl řešení.

„Klienti nechápou internet, to je hrůza“. „Trh nechápe behaviorální cílení, jdu si hodit“. Co s tím budeme dělat? Původ slova konference v sobě obsahuje aspekt společenství (že by SPIR?). Máme to dělat spolu. Neslyšel jsem, že by se na konferenci skupina lidí, kterým vadí, že různá cenotvorba (která je mimochodem stejná i v ostatních médiích) kazí trh, shodla, že podniknou nějaké kroky. Proč? Vadilo to všem, nemělo by to tedy váhu? Příště si vytvoříme speciální koutek lidí, kteří opravdu chtějí něco změnit. Ale asi nás tam moc nebude.

Tak jsme si hezky poseděli a teď jdeme chlastat.


Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..