Hromadná sebevražda na Facebooku

17. 5. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Na webu RadioTV.cz jsem se dočetl, že se bude konat hromadný odchod z Facebook – Quit Facebook Day. Akt hromadné digitální sebevraždy, který bude trvat, dokud se neobjeví nějaký silný jedinec (nebo médium), který poukáže na podstatu problému. A mediální bouřka se opět zklidní, stejně jako v případě prasečí chřipky.

Poslední dobou je o opouštění Facebook hodně slyšet. I Ben Parr (z Mashable.com) si podobného tlaku na Facebook všiml. Ten tlak přichází ze strany médií, která si tradičně vybírají chytlavá témata. A soukromí je skutečně záživné téma.

Zajímalo by mě, jak dlouho bude tento trend trvat. I já jsem se ptal na Facebooku, kolik z mých přátel a fanoušků Eikasia.cz hodlá zrušit svůj účel. Velký zájem o anketu nebyl. Těžko soudit, jestli je to špatným zadáním ankety nebo nečinností fanoušků a přátel. Možná to téma také nikoho nezajímá.

Otázka odchodu z Facebooku se dotýká převážně internetově gramotných uživatelů Facebooku. Dost často jde o vlivné bloggery. Má-li to být cesta, jak upozornit na chyby a mezery v bezpečnosti na Facebooku, není to nejlepší cesta. Obyčejné uživatele tech #komunita nezajímá a odchod tak velkého množství tak nepřijde.

Facebook i internet obecně jsou nástroje a my je používat můžeme a nemusíme. Proč na vás mohou telefonní operátoři geniálně zacílit reklamní SMS a MMS? Nepoužívejte mobilní telefon. Nosná myšlenka článku na Mashable.com byla o možnosti volby. Pokud vám podmínky nevyhovují, odejděte. Jaký budete mít pocit, až se budete vracet? Pokud je to jenom póza „protože to dělají ti slavní“, vrátíte se.

Facebook otevřel nové možnosti, stejně jako nové hrozby. Pokud možnosti krachnou kvůli opakované lidské hlouposti a neschopnosti se něco naučit, můžeme se s nějaký dalším rozvojem rozloučit. Facebook je nástroj. Používajte jej jako nástroj, ale v reálném světě. Uvidíte, že to s tím soukromým zase tak horké není.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..