Barack Obama: Předvolební kampaň

24. 11. 2009 | Marketing a reklama | 2 komentáře(ů)

Dnes se s vámi podělím o další ze svých prací, které jsem připravoval v rámci své lehce nepravidelné školní docházky. Práce vznikla v rámci předmětu Politický marketing, který přednáší úžasný Jan Kubáček, a týká se předvolební kampaně Baracka Obami. O této kampani jste už určitě četly tuny článků. Proč byste si měli přečíst můj elaborát?Všechny články, na které jste stejně jako já narazily, byly většinou o tom, co bylo na kampani úžasného a inovativního. Jednou využití sociálních sítí, podruhé personalizovaný direct mail až třeba k mobilnímu marketingu, který není běžnou součástí komunikačního mixu v politických kampaních.

V této seminární práci jsem se pokusil o pohled na předvolební kampaň jako celek. Vzhledem k tomu, že jde o kampaň, která inzerovala produkt natolik specifický, je vám jasné, že „přehršle informací asi k dispozici nebylo. Tak jsem se soustředil hlavně na komunikační (chcete-li mediální) kanály a na způsob, jakým byly využity v rovině použitého konceptu. Dat si v práci moc neužijete, nicméně jich je zde ucházející množství. Občas je ale problém čísla srovnávat, protože vycházejí buď z jiných datových zdrojů (často těžko ověřitelných), nebo jsou z jiného časového období. I přes tuto těžko řešitelnou skvrnu jsem se rozhodl o tématu napsat.

Zastavím se ještě u posledního parametru – cílová skupina. Práci jsem psal spíše pro laickou veřejnost než pro geeky trávící svůj život v sociálních sítích. Ti jmenovaní se alespoń můžou vyřádit na komentářích a doporučeních pro další podobné práce. I já už na několik nedostatků přišel. Enjoy!

Nechcete-li si práci prohlížet, stáhněte si ji.

P.S.: Práci kopírujte, upravujte, citujte a kdybyste se chtěli na cokoliv zeptat, neváhejte a napište mi mail.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

2 Komentáře

  1. Michal Berg

    Je to super materiál, díky za něj. Jen jedna poznámka k té poslední kapitole, Obama není nazýván CTO of USA, s tím jsem se nesetkal, naopak Obama po nástupu do úřadu zřídil funkci Chief Technology Officer of USA a je jím Aneesh Chopra.

    Odpovědět
    • Honza Páv

      Díky moc. Vážím si toho. K tomu CTO, někde jsem to četl, ale je to další příklad špatný práce se zdroji.. nemám na koho odkázat (=na koho to hodit :) ), nicméně jsem si to měl ověřit.

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..