Akademická diskuze nebo nepostradatelná nutnost?

3. 11. 2012 | Blog | 2 komentáře(ů)

Čím dál víc narážím na nepochopení. Při diskuzích o nových médiích, digitalu, onlajnu, offlajnu, při práci na internetových projektech, při čtení „odborně“ zaměřených článků. Všechny zmíněné pojmy s rozmyslem používám, a pokud se někde setkám s použitím, které nezapadá do mojí představy o náplni pojmu, snažím se v diskuzi význam vyjasnit. Jenže o to nikdo moc nemá zájem.

Ve chvíli, kdy dojde k diskuzi o tom, co je to vlastně digital, co je to online, proč říkáme bannerové reklamě „display“, co je a co není sociální síť a proč je PPC reklama něco jiného než reklama ve vyhledávání, druhá strana nemá moc zájem argumentujíc „filozofickou“ diskuzí o ničem (naštěstí mám v nejbližším okolí výjimky).

A já s tím mám problém, protože pak se často, alespoň podle výsledků diskuze, bavíme o něčem jiném. A to může mít v případě pracovních projektů nepěkné následky.

Taková „filozofická“ diskuze tu chybí. Všichni se oháníme sociálními sítěmi, ale jen menšina ví, co dělá sociální síť sociální sítí, alespoň na internetu.

Pak zbývá otázka, kdo za to může a co s tím. Mohou za to ti, a teď to řeknu ošklivě, co ještě neprozřeli? Nebo ti, kteří se utápí ve významech pojmů? Je mi jasné, že tohle není otázka nová, jen přenesená do oblasti technologií.

Kde je ale ta hranice, za kterou už by člověk nemusel vědět, jaký je rozdíl mezi Facebookem a Lide.cz (samozřejmě se budu bavit o úzkém oboru využívání nových médií k marketingu)? A kde je ta hranice, za kterou už je akademická diskuze příliš akademická a nepřispívá k vyřešení tohoto konfliktu.

Mám pocit, že je to akademická diskuze a zároveň nepostradatelná nutnost. Co myslíte?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

2 Komentáře

  1. Václav Novák

    Možná je to tou neukotveností těch pojmů: lpět na korektním používání lze jen u pojmů, které jsou už ustálené. Na druhou stranu máš pravdu, že bez diskuze se ty pojmy nemají jak ustálit.

    My třeba každodenně bojujeme s pojmem „sociální médium“, který je pro náš produkt klíčový a přitom nám uniká mezi prsty – v době, kdy se stírá hranice mezi blogerem a novinovým komentátorem a kdy tradiční média úspěšně zapojují sociální prvky do svého vysílání.

    Jinak ten tvůj přechodník mě svou sofistikovaností ruší, místo nad obsahem přemýšlím, proč je v množném čísle.

    Odpovědět
    • Honza Páv

      No, zrovna sociální média moc ukotvené nejsou, ale třeba to, co je sociální síť už danah boyd a Nicole Ellison docela pěkně shrnuli: http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html

      Zkusím se tomu trochu pověnovat v dalších článcích.

      Co se týká přechodníku, ruka byla rychlejší než hlava :(. Dík.

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..