Profesionálové v neziskovkách: Co znamená slovo Serendipity a proč byste ho měli znát

21. 6. 2013 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

V dubnu jsem byl pozván na konferenci Profesionálové v neziskovkách. Cílem této akce bylo zvýšit zapojení profesionálů z médií, reklamy, internetových technologií a dalších potřebných oblastí na platformě UmSemUmTam (o tomto projektu si přečtěte na konci článku).

honzapav_profesionalove_v_neziskovkach

Když máte začít spolupracovat na nějakém společensky odpovědném projektu, často musíte vystoupit ze své komfortní zóny. Navíc musíte najít nějakou organizaci, zjistit, jaké jsou její potřeby a ne každý má ve svém okolí takové lidi. To jsou hlavní dva problémy, které jsem se snažil v krátké přednášce s názvem „Ono si vás to najde“ pokrýt.

Předně musíte navazovat slabé vazby. S konceptem silných a slabých vazeb přišel v roce 1973 Mark Granovetter. V krátkosti říká, že lidé, které znáte a se kterými se potkáváte na denní bázi, mají stejné informace jako vy. Naopak lidé, které znáte přes své přátelé (friends of friends), se kterými se tak často nepotkáváte, mají informace nové a možná i přínosnější.

Za druhé je třeba se otevřít náhodě. Pojem serendipity by se dal přeložit jako získání či objevení něčeho náhodné právě díky otevření se náhodě. Je to velmi jednoduché – zkoušejte dělat nové věci, zkuste zvolit jinou cestu do práce a nabourat si denní stereotyp nebo si pouštějte novou hudbu.

V přednášce jsem mluvil o svých zkušenostech, které mě obohatily právě díky tomu, že jsem mohl potkat nové lidi, ale i díky náhodným poznatkům, které mi tato setkání přinesla. Hlavní message tedy je: otevřete se náhodě, potkávejte nové lidi, a ono si vás to najde!

Podívejte se na celou přednášku a slajdy (prezentace je i na slidesharu), má to cca 11 minut. Dejte mi vědět, co si o tom myslíte.

O této platformě už jsem jednou psal – jde o tržiště služeb, na které mohou profesionálové z nevládních organizací přidat poptávku a prvně zmiňovaní profesionálové ji mohou přijmout. Podstatné je, že nemá jít o dlouhodobou spolupráci, ale spíše krátkodobé projekty. Jde o to si tento typ spolupráce osahat. Platforma je mírně gamifikovaná (zatím jen dostáváte body a sledujete posuny v žebříčku).

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..